Kromě několika tisíc diváků zde byli módní návrhářky, majitelé obchodů, designéři, výrobci šperků, modelky, fotografové, novináři a několik televizních štábů. V šedesáti stáncích se prodávalo veké množství oblečení a šperků v nejrůznějších stylech.
Vybrala si romantická duše, punkerka i “cool roštěnka”. K vidění bylo vše - od jednoduchých modelů určených pro běžné nošení až po extravagantní úlety, které si kupovali jen ti nejodvážnější .
Ještě zajímavější než stánky s oblečením byly ovšem módní přehlídky. Každý návrhář či obchod měl k dispozici jeden několikaminutový blok, ve kterém mohl na předváděcím molu udělat přehlídku dle svého gusta.
Díky tomu bylo pásmo přehlídek velice pestré. Oblečení v retrostylu se střídalo s extravagantními společenskými šaty, skejťáckou kolekcí nebo třeba se sexy latexovými modýlky. Člověk se opravdu nenudil.
Některé modelky se převlékaly přímo na molu, jiné zde během předvádění popíjely drinky či kouřily cigarety a rozesmátá Zuzana Norisová, která zde předváděla svou oblíbenou zančku YAXI TAXI, tančila jako šílená. U diváků měla obrovský úspěch.
Ke svým neuvěřitelně barveným šatům a doplňkům si nechala své dioptrické brýle a během celého vystoupení žvýkala žvýkačku.
Jedním z vrcholů celé akce byla nápaditě pojatá přehlídka španělské streetweaové značky Skunkfunk.
Na jejím začátku přinesli modelové na molo několik figurín a později také živou modelku, která působila vizáží i pohyby dojmem figuríny. Většinu přehlídky nehnutě stála na konci mola a sympatický aranžér na ní postupně kombinoval různé oblečení a doplňky, které si půjčoval od ostaních modelek a tanečníků.
Když byla oblečená, vyzkoušel na ní také několik variant tašek a kšiltovek, čímž divákům předvedl, jak je toto oblečení skvěle kombinovatelné. Vše vyvrcholilo, když mladý výtvarník dokončil sprejování nápisu Skunkfunk na zadní části mola.
Hudebně tuto show doprovázela Monika Načeva, která pověsila na jeden večer kariéru zpěvačky na hřebík a přechodně se z ní stala DJka – a nutno říci, že skvělá!
Přehlídka byla mimořádně vydařená, lze jí vytknout jen jediné: organizátoři zapomněli z tašek sundat cenovky.
Kromě oblečení a šperků mohli také diváci vidět naprosto úžasné designové tapety na zeď, originálně potištěné obaly na notebooky a fotoaparáty, neobvyklé druhy kulatého pexesa, digitálky, které mluví japonsky nebo třeba polštáře s barevnými potisky takových předmětů, jako jsou otvíráky na lahve, televize nebo dámské lodičky.
Atmosféru dokreslovali DJs, koncert, řada performancí a dalších doprovodných akcí.
Celou akci zorganizovala parta mladých lidí v čele se studentkou DAMU Jovankou Vlčkovou. Cíl? Dát lidem šanci seznámit se s tvorbou mladých českých tvůrců. Módní časopisy jsou totiž plné jmen jako Liběna Rochová, Tatiana Kovaříková a dalších, přitom je tu tolik nových a zajímavých tvůrců. Jmenujme třeba jen Maydu, Nika77, Lucii Markovou, Hedush…
Snad tahle akce pomůže prolomit bariéry a více Češek si pořídí oblečení a doplňky od mladých návrhářek a designérů. Stojí za to! A navíc v mnoha případech vůbec nejsou drahé. Přijďte se o tom přesvědčit za rok na CODE:MODE 2010 :-)
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 140