Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Vůně roste s vámi / foto: Shutterstock

Vůně roste s vámi

Zapřemýšleli jste někdy nad tím, co je to vlastně vůně? Je to něco tak samozřejmého, že nad její podstatou se vlastně ani příliš nepozastavujeme. Některé věci jsou nám svým aroma příjemné, jiným se raději vyhýbáme.

Může za to organoleptická (vnímatelná smysly) vlastnost některých látek - vůně. Uvádí se, že existují dva až čtyři tisíce odlišných vůní. Jejich možných kombinací je však obrovské množství. Sestavování vonné kompozice se tak dá přirovnat k tvorbě hudební skladby. Výsledná vůně je pak výsledkem často mnohaleté práce.

 

Cesta ke koncentrovanější vůni

Dnes již existuje jen málo žen i mužů, kteří by na svém toaletním stolku neměli alespoň jeden designově zajímavý flakón naplněný oblíbenou vůní. Používat toaletní vody či alespoň deospreje je již nepsaným pravidlem, které začínají dodržovat stále mladší ročníky.

 

Experimentování s vůněmi začíná většinou s lehkou zvědavostí a šetrnou opatrností koupí deospreje. Ty jsou sice cenově dostupnější, ale zdaleka neodvedou takovou službu, jako koncentrovanější varianty vůní.

 

Jakmile si zákazník zvykne na pravidelné používání vůně a stává se náročnějším, je to ideální okamžik pro koupi koncentrovanější toaletní vody. Sice musí sáhnout o něco hlouběji do peněženky, ale odměnou mu je intenzivnější a především trvalejší voňavý zážitek. Řada zákazníků si oblíbí dvě či tři značky, kterým pak zůstává věrna.  


 
 

Jak se pozná kvalita?

Rozdíl v kvalitě vůní se pozná podle toho, jak se vůně během několika hodin rozvine. Hodnotné vůně mají vyváženě a pečlivě zkombinované jednotlivé ingredience.

 

Jejich intenzita se při působení vůně postupně mění, ale v každém okamžiku je tato kombinace příjemná a harmonická. Množství použitých ingrediencí není pro kvalitu vůně podstatné, tím rozhodujícím faktorem je způsob, jakým jsou propojeny do vonné kompozice.  

 

Cenu vůně však neovlivňuje pouze vzácnost použitých látek či věhlasná značka jejího výrobce, ale především koncentrace vonných látek, která předurčuje, jak dlouho nás bude vůně provázet.




Nejméně koncentrované jsou deospreje s 3-5 % kompozice ve zředěném lihu. Toaletní voda obsahuje již 4-8 %, parfémová voda pak 8 až 15 % vonné kompozice. Nejvyšší koncentraci vonných látek má parfém (15-30 % kompozice), a proto stačí nanést na pokožku opravdu jen pověstných pár kapek.  

 
Vrstvit vůně

Je tedy logické, že čím je vůně v podobě deospreje za cca 150-300 korun méně koncentrovaná, tím častěji ji musíme pro dosažení kýženého efektu aplikovat, což v důsledku vede k jejímu rychlejšímu spotřebování.

 

Naopak – rozhodneme-li se pro toaletní či parfémovou vodu za pořizovací cenu cca 500 až 2 tisíce korun, investice se nám vrátí v delším časovém období, kdy se ze své oblíbené vůně budeme těšit.



 

Pokud chceme docílit ještě trvalejšího a výraznějšího dojmu, pak se doporučuje vůni takzvaně vrstvit. Už při koupeli či sprše použijeme parfémovaný sprchový gel a poté ošetříme pokožku tělovým mlékem téže vůně.


Tímto dodáme své pokožce voňavý základ, který pak samotná toaletní či parfémovaná voda dokonale umocní a prodlouží jedinečný efekt, kdy nás bude doprovázet po celý den či nám pomůže navodit správnou atmosféru pro slavnostní či romantický večer.

 

Probuďte svou kreativitu a zapojte se do soutěže s vůněmi značek Mexx, bruno banani, Christina Aguilera, REPLAY, PUMA a Naomi Campbell. Kupte jakoukoliv vůni uvedených značek, získáte slevový kupon v hodnotě až 250 Kč a vyhrajte mobilní telefon Sony Ericsson, MP3 přehrávač Teac nebo balíček vůní PUMA!

 
Více info na www.vunerostesvami.cz

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 82