Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Botas

Legendární botasky jsou zpět. A povedly se!

Zřejmě vám značka Botas nic neříká, ale zkuste se o ní zmínit před svými rodiči. Věřím, že se okamžitě dostanou do nálady tipu: Jo, jo, to se tenkrát dělaly kvalitní věci a nebo pronesou něco ve smyslu zlatých českých ručiček.

V roce 1949 vznikla v městečku Skuteč firma Botas. Pamětníci a sportovní nadšenci ji budou znát jako tradičního českého výrobce sportovní obuvi a bruslí. Jen málokterý český medailista či špičkový hráč ledního hokeje nezačínal a prvních úspěchů nedosáhl v obuvi Botas.

Značka byla dokonce tak oblíbená, že se vžilo označení sportovní obuvy slovem „botaska“. V roce 2005 byly botasky dokonce zařazeny mezi 100 českých designérských ikon.

magazin.cz

Nápad na upgrade botasek se zrodil v hlavách dvou mladých, nadějných designérů, Jana Klosse a Jakuba Korouše, kteří měli za úkol v rámci školního projektu navrhnout libovolnou sportovní obuv. Jejich návrh získal ocenění v evropské designové soutěži ED - Awards z roku 2008 ve švédském Stockholmu i nominace na domácí Czech Grand Design.

magazin.cz

Studenti ateliéru Grafický design a vizuální komunikace zabrousili do českých vod a model Classic 66 od firmy Botas vrátili na scénu v působivém provedení. A nejde jen o nový kabát. Reinkarnace tohoto retro modelu dostává zcela jiný rozměr.

Z původního studentského projektu vzniká dvanáct odlišných designů. Každý je jedinečný a nese své jméno, které vystihuje nejen vzhled boty, ale i svého majitele. Tak vznikl třeba Gentleman Junior, který je v decentním černém provedení se svítivě žlutozelenou podrážkou. O vzhledu vypovídají také názvy jako Reprezentant, Castro Trainer, Sweet Candy či Insane.

magazin.cz

Do budoucna mají designéři v záloze i speciální model Fortune. Výrobci prozradíte jen svou velikost a dostanete botu v barevné kombinaci, kterou nebude mít už nikdo jiný. Bonusový třináctý model byl navržen u příležitosti 60.letého výročí společnosti Botas a.s. Každý pár je 100% „Czech Made“, jde o boty s tradicí, historií a poutavým příběhem.

magazin.cz

Díky stejnému pohledu na způsob prodeje došlo ke spojení dvou nejvýraznějších českých obuvníků. Znovuoživené modely Classic 66 se budou prodávat exkluzivně u Bati, ve 36 prodejnách po celé republice.

„Líbí se nám celá filosofie této reinkarnace. Návrhy, jak by měla vypadat tradiční česká bota, kterou chce nosit současná mladá generace, jsou zajímavé. Vážíme si toho, že budou k dostání výhradně u Bati. Ve spojení Botas a Baťa vidím velkou sílu. Českých symbolů na našem trhu ubývá, a tak bychom si jich měli vážit a podporovat je,“ říká marketingový ředitel Bati Radek Hrachovec.

magazin.cz
magazin.cz
magazin.cz
magazin.cz

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 849