Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Tommy Hilfiger: Svobodná móda z ulice

Dalším ze slavných amerických tvůrců, kteří se proslavili koncem minulého století a jejichž modely udávají trend i v současnosti, je Tommy Hilfiger.

Vlastním jménem Thomas Jakob Hilfiger se narodil 24. března 1951 ve státě New York jako druhé z osmi dětí v chudé rodině irských přistěhovalců.

Tommy Hilfiger nevyplnil přání rodičů, kteří chtěli, aby jejich syn vystudoval ekonomii. Naopak to dlouho vypadalo, že se nikdy neprosadí kvůli své bezstarostnosti. Ve svých 18 letech však prokazuje, že mu nechybí smysl pro nápad a okamžitou reakci. Nakupuje pouhých dvacet jeansů se zvonovým vzorem a prodává je v místě svého bydliště, kde je po nich obrovská poptávka. Otevírá svůj obchod s názvem People´s Place a již před svými 25. narozeninami je majitelem deseti obchodů ve státě New York.

Móda z ulice
Přestože ve svých začátcích dostává Tommy Hilfiger zajímavé nabídky práce asistenta u známých tvůrců, jako jsou Calvin Klein nebo Perry Ellis, odmítá je. Pokračuje dál ve své vlastní tvorbě.

Svým nápaditým a svěžím designem, kterým kopíruje oblečení lidí na ulici, dává najevo jednu ze svých nejznámějších vizí. Podle něj se totiž nové styly oděvů a módní trendy nerodí v ateliérech vzdálených běžnému životu, ale právě na obyčejných ulicích. Tímto postojem dokáže jako vůbec první návrhář oslovit černošskou populaci a získat tím nevyčerpatelný zdroj zákazníků.

Když například v roce 1994 vystoupí v televizi oblíbený černošský rapper Snoop Doggy Dogg ve vytahaném svetru Tommy Hilfiger, stoupne obrat této značky o 90 milionů dolarů a tvůrce je vyhlášen designérem roku.

Zábava a svoboda
Od roku 1984, kdy byla založena firma Tommy Hilfiger Corporation, sláva zakladatele neustále stoupá. Po dvaceti letech v branži zaměstnává již 5400 lidí a jeho koncern dosahuje obratu přesahujícího 1,8 miliard dolarů ročně.

Tommy Hilfiger umí kombinovat svěžest amerického mládí s překvapivými vzory, které bourají do té doby zažité konvence. Právě tím se mu vždy dařilo oslovovat mladou generaci. V dnešní době, kdy děti odmítají nosit stejné styly jako jejich otcové, se tak řadí mezi vůbec nejoblíbenější výrobce oblečení, parfémů a hodinek současnosti.

Parfémy a hodinky
Tento neobyčejný tvůrce dokáže vždy kvalitu a svěžest svých výrobků spojit s patřičnou exkluzivitou a zájmem médií. Svou zálibu v hudbě tak spojil například v sérii svých parfémů True Star Gold, na kterých spolupracoval s proslulou zpěvačkou Beyoncé Knowles.

Pro muže to byla řada True Star Men, které prezentoval ve spolupráci s neméně slavným Enrique Iglesiasem. Obě tato spojení mu zajistila obrovský zájem o jeho výrobky a následovaly další zajímavé parfémy.

Senzací se staly parfémy pro muže s jednoduchými názvy Tommy, nebo dokonce jen T. Ženám zase nabídl nespoutanost a pocit mladosti ve své vůni Tommy Girl. Stejně jako u oblečení se nechala značka Tommy Hilfiger inspirovat svobodou, svěžím duchem a nespoutanými nápady také při návrzích svých hodinek. Právě proto se i v tomto segmentu mezi její zákazníky řadí většinou lidé mezi 25 a 45 lety věku.

Článek vznikl ve spolupráci s internetovým obchodem Parfemy.cz

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 32