Nové 3D brýle nazvané Oculus Rift oživují myšlenku na virtuální realitu. Ačkoliv tu nelze mluvit o komplexní virtuální realitě zapojující celé tělo a vyžadující přístroje za tisíce dolarů, Oculus Rift je výborným doplňkem umocňujícím herní zážitek. Měl by být dostupný běžným hráčům, které vizuální obraz přenese přímo do centra herní akce.
Široký záběr
Hlavním smyslem brýlí Oculus Rift je nahradit klasický monitor a naservírovat obraz hráčům přímo před oči, aniž by je cokoliv v okolním prostředí rušilo. Pokud totiž sledujete hru na běžné obrazovce, využíváte zhruba 40° zorného pole, což je skoro, jako byste se dívali dalekohledem. Nasazením brýlí Oculus Rift se zorné pole rozšíří na 110° ve vodorovném směru. S takovým záběrem už ani nevnímáte, že vůbec nějaké brýle máte a sledujete obrazovku; tady jste přímo v obrazu.
Vnitřní uspořádání brýlí obsahuje 5,6 palcový LCD displej, jehož velikost ve finální verzi vzroste na 7 palců. Pro každé oko se generuje jiný obraz, který je navíc korigování vnitřními čočkami a zabalen do přirozeného sférického tvaru, čímž je dosaženo dokonalého 3D efektu. Rozlišení panelu je nyní 1280×800, což by se ale mělo také později zvednout na plné HD.
Velmi široký záběr obrazu vyžaduje i další speciální technologie. Brýle tak umí sledovat pohyby hráčovy hlavy pomocí speciálních senzorů. Po vyhodnocení dat systém dokáže celým záběrem posunovat tak, abyste se cítili, jako kdybyste se skutečně rozhlíželi kolem sebe. Oculus Rift se v tomto směru snaží maximálně eliminovat neduh, který provází ostatní VR zařízení, a to je prodleva mezi tím, co oči skutečně vidí, a tím, co jim má virtuální obraz ukazovat. Díky použití nové technologie Low-latency mitigation dokázali autoři stlačit tuto prodlevu na minimum.
Pro novou generaci konzolí
Brýle Oculus Rift se na trhu zřejmě objeví až s příchodem nových herních technologií v nové generaci konzolí PlayStation 4 a Xbox One. Právě s nimi by měly být brýle schopné spolupracovat. Hrát přitom bude možné jak běžné tituly, tak i hry speciálně šité na míru VR zobrazovači. Na konferenci v rámci letošní E3 v Los Angeles se s Oculus Rift měli možnost seznámit i velcí herní vývojáři, jako je John Carmack z id Software nebo Gabe Newell z Valve, kteří si brýle vesměs pochvalovali. Máme se tedy určitě nač těšit.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!