Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
BMW M3 / foto: Shutterstock

Sprint s novým BMW M3

Závody ve zvyšování výkonu a pilování technických vymožeností jsou nezastavitelné, a tak i na pohled dokonalá kára musí do důchodu.

Král je mrtev, ať žije král chce se zvolat! Nebo spíše princ, jak může M3 v “emkové“ rodině vedle M5 a M6 působit. Dny třetí generace úžasné M3 jsou sečteny a na čmárání černých čar po silnici se chystá nová, technickými vymoženostmi prošpikovaná, totálně vyvoněná čtvrtá generace.

magazin.cz
A že to v Mnichově vzali pěkně z gruntu, na to se můžete spolehnout. Ze sériové trojky toho vskutku moc nezbylo, exaktně řečeno bylo využito 20% součástek. BMW M3 se od ostatních kupé musí lišit mnoha úpravami na karoserii, avšak jako celek nepůsobí příliš křiklavě. Svůj původ však nezapře a při přímém srovnání s civilním kupé vyniknou ony rozdíly.

Nové jsou všechny blatníky, za mohutnými 18ti palcovými koly vykukují impozantní brzdiče s obrovskými odvrtávanými kotouči. Nové jsou i všechny nárazníky a především ten přední si sjednává respekt trojicí velkých nádechů. Aerodynamiku vozu upravují prahové nástavce a výdechy v předních blatnících. Zmínit musíme i nová vnější zpětná zrcátka aerodynamických tvarů a zadní velký difuzor dotvářející vedle obligátní čtveřice koncovek výfuků agresivní zjev zadní části. Vychytávkou je karbonová střecha, která při nesnížení tuhosti ušetří 5 kg váhy!

 To hlavní ale ještě má přijít. Vale dostal stávající šestiválec, který byl nahrazen celohliníkovým čtyřlitrovým osmiválcem, jenž nenachází svůj původ jinde než u pětilitrového V10 z M5 a M6. Motor váží pouhých 202 kg, což je o 15 kilo méně než předchůdce. Přitom produkuje výkon neuvěřitelných 420 koní (309 kW) při 8300 ot./min, což je výkon asi tak sedmkrát větší než má Felicie vašeho dědečka. Motor produkuje maximální krouťák 400 Nm při 3900 otáčkách, ale z toho 340 Nm je k dispozici již od 2 tis. ot.!

 Auto tak dokáže zasprintovat na stovku za 4,8 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Dobrou zprávou je i cena 1 950 000 Kč, která je nižší než při příchodu předchozí generace. I to může být vedle zlepšení oproti předchůdci argumentem, kterým chce BMW pokořit hranici 100 000 prodaných M3. Takže honem na brigádu do Mekáče!

Co byste dali za svezení s novou M3?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 5