Roadstery značky Caterham se těší velké popularitě mezi ryzími fandy auťáků. Jeho káry platí za puristickou esenci rychlé a především zábavné jízdy.
Na elektriku
Společnost Evisol se u Caterhamu inspirovala v otázce designu a stylu, ovšem přichází s netradičním motorizováním. To by mělo dokázat, že záživného řízení lze dosáhnout i s pomocí elektrického pohonu.
ThoRR má kostru a vzezření Lotusu Super 7, pohání ho však 272 koní elektrického motoru od Siemensu s lithiovou baterií.
Auťák si drží charakteristiky svých tradičněji motorizovaných bratříčků. Je rychlý, lehký a nemá žádné, pro opravdové jezdce stejně nepotřebné, pomocníky typu posilovače brzd, řízení, ABS apod. Můžete tak doslova souznět s ubíhající silnicí.
Běží takřka neslyšně
Velkým rozdílem je ovšem zvuk vydávaný motorem. Elektrický Siemens přede takřka neslyšně, což je oproti burácejícím, netlumeným agregátům velká změna – pro někoho k lepšímu, pro jiného k horšímu.
Baterie stačí zatím na 140 ujetých kilometrů rychlejší jízdou, což není moc, ovšem nově řešené baterie jsou již v přípravě. Ty by vás měly zavést přeci jen dále.
ThoRR rozhodně není technologicky nejvyspělejším elektrickým autem na trhu, naopak – jeho tvůrci si se sofistikovanými řešeními hlavu příliš nelámali a snažili se ho udělat co možná nejjednodušší.
Rychlá jízda
Zpoza dobře stavěného volantu se díváte přímo na kola, plyn by měl být citlivý stejně jako u klasického motoru. Co se týče maximální rychlosti, tu Evisol dosud neodhalil, ale dá se očekávat číslo vyšší než u jiných elektricky poháněných vozů.
Pomalu ale jistě tak nastává chvíle, kdy nad elektrickými auťáky přestanou fajnšmekři ohrnovat noc. Jistě, nějakou dobu to ještě potrvá, ale podívejte se na rostoucí cenu ropy a hned budete mít o důvod více těmto kouskům fandit.
Video:
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 60