Petr Vaněček začínal v AAA Auto před čtvrt stoletím jako pracovník call centra. Letos se stal co-CEO vedle Karolíny Topolové a dostal na starost mimo jiné oblast technologií a inovací. Těch se rozhodně nebojí – vždyť ve velkém podporuje zavedení AI, která již nyní vypomáhá v call centru, píše texty inzerátů, vytipovává automobily k výkupu a předpovídá, na jakém trhu se budou nejlépe prodávat. Pokud však jde o elektromobilitu, měli bychom podle něj zůstat pragmatičtí.
Zájem o ojeté elektromobily roste zvolna
Elektromobily tvoří pouze 1 % z celkového objemu prodejů AAA Auto. Budeme-li se bavit o absolutních číslech, jde asi o 1000 elektromobilů za rok.
„Jen v posledních třech letech se počet prodaných elektromobilů v AAA Auto každoročně zdvojnásobuje,” uvádí Petr Vaněček. I tak je to ale málo. Navíc spolu s tím přichází nové výzvy. U spalovacích motorů se při koupi ojetého vozu řeší technický stav a najeté kilometry, s elektroauty bude hrát prim stav baterie. Vaněček popisuje, že rozhodně nevykupují auta, jejichž kapacita baterie je pod 80 %. Také si zakoupili speciální nástroje pro detailní diagnostiku stavu baterií.
Vozy se spalovacími motory budou v oběhu ještě dlouho
V roce 2035 má sice dojít k ukončení výroby aut se spalovacími motory, ta starší však budou na silnicích ještě dlouho. ČR má v rámci EU jeden z nejstarších vozových parků, průměrný věk vozidla v Česku je 16 let, zatímco v západní Evropě se bavíme asi o 8 letech. Právě proto Petr Vaněček předpovídá, že v autech se spalovacím motorem budeme běžně jezdit ještě za třicet let.
Zajímají vás další jeho názory na problematiku? Skvěle je popisuje v rozhovoru pro FocusOn, jehož byl hostem.
K tomuto článku není otevřena diskuze