Když bratři Marek a Ondřej Španělové v polovině devadesátých let dostali nápad vytvořit prvotřídní hru, zdejší podmínky tomu mírně řečeno nepřály. Českou vývojářskou školu znali pouze tuzemští příznivci místy vtipných, místy trapných adventur ze staré školy a moderní technologie byly přítomny tak akorát na stránkách odborných časopisů.
Zdálo se, že je Operace Flashpoint (pracovních názvů byly kvanta, např. Poseidon) odsouzena k neúspěchu ještě před svým vydáním. Na hře se pracovalo nějakých šest let a původní prototyp byl od konečné verze z roku 2001 k nerozeznání.
Realističnost a volnost
Nelítostnou obtížnost vyvažovaly úžasné herní prvky. Zřídkakdy nabízela akce takovou volnost. Mise se odehrávaly ve fiktivním státu ne nepodobném středo- a východoevropským zemím, na mnoha kilometrech čtverečních. Hráče nikdo neomezoval ve způsobu plnění úkolů, které se nacházely na lince poutavého příběhu.
Na tehdejší dobu přelomový byl pak vynikající fyzikální model civilních i armádních vozidel, helikoptéry nevyjímaje.
Perličkou budiž skutečnost, že australská armáda využívá upravenou verzi Operace Flashpoint coby výcvikového simulátoru pro své vojáky.
Jako by ale Flashpointu neměl být dopřán klid. Nedlouho poté, co se hra takto vyznamenala, rozešlo se Bohemia Interactive s britským vydavatelem Codemasters. U něj však zůstala licence, a tak se nyní chystá oficiální pokračování Operace Flashpoint, nikoliv však pod patronátem českého studia. To naopak etablovalo značku novou – Armed Assault, který vyšel loni a nyní se k němu chystá pokračování.
Oficiální trailer
Bavila vás realističnost hry?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 48