Toyota nyní představuje již čtvrtou evoluci konceptu pro osobní mobilitu a stroj momentálně nesoucí název i-Real je prostě pecka.
Segway je mrtev, ať žije i-Real! Skvostně vypadající tříkolka, která je určena k osobní přepravě v městském provozu. A že to Toyota myslí vážně napovídá i fakt, že se jedná už v podstatě o čtvrtou evoluci podobného typu vozítka.
Japončíci začali již v roce 2003 konceptem PM (Personal Mobility), který o rok později vystřídal koncept i-Unit a před dvěma lety koncept pojmenovaný i-Swing. Nyní bude na autosalonu v Tokiu Toyota presentovat aktuální i-Real a my si myslíme, že právě tato tříkolka má k sériové výrobě znovu o pověstný chloupek blíže.
Přece by inženýři Toyoty neinvestovali do podobných konceptů velké peníze jen tak.
Lebedíte si vsedě
i-Real využívá koncepce tří kol. Dvou vpředu a jednoho vzadu. Chytrá tříkolka využívá krátkého rozvoru při pomalejší jízdě třeba mezi chodci, čímž dosahuje dobré manévrovatelnosti a obratnosti. Naopak při rychlejší jízdě se zadní kolečko posune, čímž se zvětší rozvor, sníží těžiště a lepší stabilita je tu.
Pokud jsme u Handsfree Transporteru vychvalovali možnost uhánět bez vytížených rukou, zde panuje situace ještě lepší.
Řidič (nebo pilot?) si při jízdě dokonce lebedí vsedě! Pro bezpečné ovládání je zde navíc celá řada nejrůznějších fičur a čidel monitorujících okolí vozíku, které mají signalizovat okolní předměty, chodce či ostatní předměty a zabránit tak nepříjemné kolizi. Řidič je proto ihned informován zvukovým signálem a vibracemi.
Sympatický design navíc doplňují světelné efekty vyplňující záď samohybu, které mají sloužit i k lepšímu zviditelnění vozítka na ulici.
Kolik by mohla taková hračka po zavedení do výroby stát si netroufáme odhadnout, ale žádná láce by to asi nebyla. Stejná škoda je, že výrobce zatím ani nenaťukl, co by mohlo zmiňované vozítko pohánět, ale faktem je, že to nejsou minimálně prozatím nejdůležitější informace. Jako taková se nám však Toyota i-Real moc líbí. Co vám?
Co si o tom myslíte vy?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 56