Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
VW Up! Space Up! / foto: Shutterstock

Evoluce VW: Brouk Up! Space Up!

Největší malý Volkswagen od dob Brouka se dočká sériové výroby hodně rychle.

magazin.cz
Alespoň to je náš tip poté, co se od představení modelu Up ve Frankfurtu, respektive Space Up v Tokiu množí ve sběrných dvorech neobvyklým tempem vyházené poslintané klávesnice a monitory po celé Evropě. Svou práci nestíhají muži v oranžovém zejména v Německu, ale v podstatě tančí kvapík v celé Evropě, naši malou zemičku nevyjímaje. Obzvláště při šíření poplašné zprávy, že by se podobný bobeček mohl objevit na našich tankodromech i s emblémem okřídleného šípu.

Sotva šest týdnů si své slávy užíval model VW Up představený na autosalonu ve Frankfurtu. Brzký bojovník a sok novému Twingu či rytířům z Kolína představil ideje německých inženýrů o praktickém městském pidivozítku a mohl se při tom vytahovat svižným designem od Seatu k „fau vé“ přeběhnuvšího designéra Waltra de Silvy. Doba slávy však trvala krátce, když ho nyní na tokijském autosalonu z trůnu vyhnal větší bratříček Space Up, který obdržel sadu dveří navíc a prodloužený rozvor k tomu.

magazin.cz
Space Up povyrostl přesně o 23 cm na délku a o 4 cm do výšky, přičemž rozvor se zvětšil na 2,56 metru. Moderní prťavý šestidvéřák (vskutku je tomu tak, nepraštili jsme se v záchvatu nadšení o obrazovku monitoru) pojme nálož o objemu 220 až 1005 litrů a v klidu uveze standardní počet čtyř osob. Zavazadlový prostor je hodně modifikovatelný díky nejrůznějším posunům všech sedadel, které lze do jednoho s výjimkou řidičova skládat, otáčet či úplně vyjímat. Vaše tělo navíc bude hýčkat tzv. materiál Airflow, který se automaticky přizpůsobí i vašim nejtajnějším záhybům.

magazin.cz
Líbivý design přináší i řadu praktických řešení. Do malého autíčka se bude dobře nastupovat díky křídlovým, proti sobě se otevírajícím dveřím, náklad v pohodě naložíte díky dvoukřídlým dvířkům vzadu (ano, to je ta šestice dveří) a dobře se budete cítit i uvnitř. Řada funkcí se ovládá prostřednictvím dotykové obrazovky s trojrozměrnou grafikou a bezdotykovými spínači. Za zmínku jistě stojí i umístění motoru, který bude vždy umístěn v zádi vozu, stejně jako například u zmiňovaného Brouka. Nezávisle na tom, zda bude vůz vybaven motorem zážehovým, vznětovým či elektrickým.

Kochejme se tedy obrázky, těšme se třeba i na prťavou Škůdku. Hlavně ať už je Space Up mezi námi.

Mají VW série Up! šanci na úspěch?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 36