Francouzská motoristická společnost Matra bude známá asi jen fajnšmekrům, případně pamětníkům. Kdysi dávno se její vozy proháněly na okruzích Formule 1 a 2, několikrát se praly i ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans.
Možná Matru znáte, aniž o tom víte, a to především díky jejímu designu na hranici progresivity a účelovosti. Výtvory jejích designérů můžete pozorovat třeba na vozech Renault.
Nyní se však do médií dostává svou novinkou: kolem na bázi mopedu. Matra MS1-Electric Motorcycle je vybavena elektrickým motorem poháněným bateriemi, ale aktivnějším jedincům, toužícím si cestu ještě urychlit (případně spoléhajícím na svépomoc), nabízí i obligátní šlapky.
Ty ale se zapnutým motorem nejspíše nebudou potřeba, protože tahle mašinka má mít schopnost se rozjet až na šedesát mil za hodinu (96 km/h). Bude však limitována zhruba na třicet. Důvod? Jinak by Matra nemohla být klasifikována jako moped a k jejímu užívání by byl vyžadován řidičský průkaz, což by odradilo velkou část potenciálních zájemců.
Návrh mopedového kola vůbec nevypadá špatně, byť je možné, že se některé dílčí části budou ještě měnit. Výrobce spoléhá na vysoce kvalitní a lehké materiály, takže ani případné užívání jako obyčejného kola by neměl být problém. Doufejme, že se s ním někdo nepostaví na start Tour de France v poněkud odlišné formě dopingu.
Matra počítá s tím, že se na ní pořádně rozjedete. Zapomeňte proto na nekvalitní cyklistické brzdy – tady vás na minimální dráze zastaví brzdy kotoučové. Snad při prudkém zastavení nepřeletíme přes řídítka.
Matra MS1-Electric Motorcycle se má na evropské trhy dostat v blízké, nicméně zatím nespecifikované budoucnosti a potenciálních zájemců o její univerzálnost nejspíš nebude málo.
Co si o tom myslíte vy?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 37