Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
BMW Concept tii / foto: Shutterstock

Konečně jedno pořádné BMW

Mnichovská automobilka představila svůj nejlepší sporťák, který se vyznačuje skvělým designem a typicky mrštnými jízdními schopnostmi.

magazin.cz
BMW nedělá pouze luxusní koráby. Nezapomíná ani na svou velmi početnou sportovní klientelu, kterou uspokojuje svými "M" modely. Jenže ty jsou čím dál větší, z původní čtyřválcové eMtrojky je osmiválcové monstrum a lehkonohost se začala vytrácet. Návrat této hravosti by mohl být hlavním cílem BMW 1 Coupé tii, pojmenované po sérii typu 2002.

Tii svůj původ nezapře. Na první pohled je jasně patrné, od koho pochází. Bavorácká maska vozu sluší i v jeho sportovní variaci, kdy ještě více vynikne ladnost a jedinečnost designu. O to hodnotnější je, že si udržel vynikající aerodynamiku. Aby byly jízdní vlastnosti opravdu dokonalé, sáhlo BMW po výhradně lehkých materiálech - typicky karbon.

Sportovnímu designu přidává barevné rozložení, které naštěstí není vůbec přeplácané. Většinu karoserie pokrývá alpská bílá. Přední kapota je tvořena karbonem, na němž opět vynikají bílé pruhy, které na střeše přecházejí v černé. Výsledkem není nic jiného než výraz dravosti.

magazin.cz
Na první pohled si jistě všimnete kvality použitých materiálů, z nichž vyčnívá především karbon. Ten byl použit na kapotu motoru, kryty zrcátek, spoiler i nárazníky.

Pro sporťák je samozřejmě nejdůležitější pracoviště řidiče. Ten, stejně jako spolujezdec vpředu i dva potenciální pasažéři vzadu, usedne do ergonomicky tvarované sedačky a uchopí bytelný, alkantrou pokrytý volant. Z celého interiéru vyzařuje sportovní, sympaticky jednoduchý duch. Rovněž vnitřní barevné rozložení je postaveno na kontrastu bílé (otáčkoměr) a černé (tachometr).

Technické informace bohužel zatím nebyly poskytnuty. Troufáme si však tvrdit, že slavnou automobilku určitě nezahanbí. Vždyť musí překonat 135i s výkonem přes 300 koní. A duch lehkosti první M3 ožije, tentokrát v jedničkovém vydání.

Co si o tom myslíte vy?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 299