Lákavé slovíčko „Akce“
Zboží v akčních cenách je skutečným lákadlem, kterému se zejména v dnešní době zdražení jen těžko odolává. Supermarkety vědí, že nás akční ceny nejen do obchodu přivedou, ale také, že když už tam jsme, chceme být co nejvíce praktičtí a nakoupíme i další věci, které už ale za akční ceny nejsou. Největší úspěch mají časově omezené akce s velmi krátkou dobou trvání, které v nás vzbuzují pocit, že musíme slevu okamžitě využít.
Důmyslně rozmístěné zboží po prodejně
Kdyby ty nejběžnější věci denní spotřeby, které v obchodech kupujeme, byli už u vchodu, dlouho bychom se v supermarketu neohřáli, což rozhodně není cílem prodejců. Určitě jste si proto už někdy všimli, že se například k pečivu či k toaletnímu papíru musíte nejdříve prodrat mnoha spletitými uličkami s regály méně potřebného zboží. Tím se totiž významně zvyšuje obchodníkům šance, že si něco z toho koupíte. Zboží je také v supermarketech často přesunováno, a to z toho důvodu, abyste nešli do obchodu rychle „na jistotu“, ale byli nuceni zboží hledat a strávit více času mezi lákavým zbožím.
Úroveň zboží ve výšce očí
V supermarketech moc dobře vědí, že lidé si nejsnadněji všimnou zboží v úrovni očí. Tyto police proto mají výsostné postavení před ostatními a dává se do nich například zboží, o které není až takový zájem a potřebují ho rychle prodat. Dokonce je známo, že existuje tzv. regálné, což je poplatek pro výrobce za umístění zboží na nejvýhodnějším místě.
Hra se smysly
Kdyby nám bylo v supermarketech nepříjemně, asi by nás tam nikdo dlouho neudržel. To si obchodníci velmi dobře uvědomují, a proto nám ve velkých obchodech hraje příjemná hudba, všechno krásně voní a také je vše pěkně nasvícené. Například u masných výrobků se často používá osvětlení s nádechem do růžova pro lepší vzhled masa, u zeleniny a ovoce je to zase teplé bílé světlo, díky kterému vše vypadá čerstvější. Využití zrcadel zase dělá dojem větší nabídky.
Věrnostní karty nás činí věrnými
V dnešní době je u obchodníků velkým trendem mít své věrnostní karty, díky kterým se zákazníkům sčítají body za nákupy, které mohou později využít na nějakou slevu či nákup zdarma. To zákazníci přímo milují, takže si je tím jako obchodník rozhodně získáte. Věrnostní karty navíc pro supermarkety představují určitý sběr dat o nákupech svých zákazníků, podle čehož upravují objednávané zboží a akce.
Zdroj:
https://www.slevove.cz/triky-supermarketu/
Triky supermarketů, kvůli kterým utrácíme více, než jsme plánovali
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!