Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
BMW X6 / foto: Shutterstock

Mutant od BMW: kupé a offroad!

Taky vám připadá spojit prvky kupé a offroadu jako barbařina? Bavorským konstruktérům nikoliv.

Proto přichází s novinkou s označením X6, jenž vytváří zcela novou kategorii. Kategorii spojující prvky SUV a liftbacků, ke které přimíchává prvky sportovních kupé. Zřejmě i proto můžeme u X šestky spatřit přívlastek Sports Activity Coupe, pod nímž se tento hybrid představil coby koncept na letošním autosalonu ve Frankfurtu. A světe div se, při tentokráte až moc snadné cestě od konceptu k sériové výrobě se v podstatě nic nezměnilo.

Podvozek po strýčkovi
Automobil zdědil podvozek po strýčkovi X5, oproti kterému narostl pár centimetrů do délky a vcelku logicky se smrskl o nějaký ten cenťák ve výšce. Zatímco modely X3 a X5 z dálky bez přímého porovnání v podstatě nerozeznáte, model X6 identifikuje díky novému pojetí i naprostý autoanalfabet.

Auto jakoby bylo v polovině rozříznuto a složeno ze dvou jiných. Jednoho offroadu či spíše SUV (spodní část) a ze sportovního kupé (vršek). Vždyť při pohledu na kabinu bychom klidně tipovali Porsche nebo Nissan 350Z, k jejichž sportovnímu duchu se BMW blíží i nasazením obřích devatenáctipalcových kol s pneumatikami 255/50 v základu.

Na všechny čtyři
Nabídka motorů potěší zejména sportovně laděné jedince, kterým udělá největší radost čtyřapůllitrový přeplňovaný vidlicový osmiválec s výkonem přes 400 koní (300 kW) a monstrózním kruťákem 600 Nm, který pokoří stovku za 5,4 vteřiny.

V nabídce bude i druhý zážehový agregát x-Drive 35i s výkonem 225 kW a točivým momentem 400 Nm. Pro příznivce nafty přichystalo BMW třílitrový šestiválec se 173 kW a 3,5 litrový šestiválec naladěný na výkon 210 kW sprintující na stovku za 6,9 s.

Samozřejmostí je u X6 pohon všech kol xDrive, který je nově schopen rozdělovat točivý moment jak mezi obě nápravy, tak i mezi jednotlivá zadní kola. Ve standardu využívá systém rozdělení síly 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Základní cenu tohoto nového bavorského klenotu odhadujeme na jeden a půl miliónu jednotek české měny.

Video:

Co si o X6 myslíte vy?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 102