Až přes 12 miliard korun se údajně vyšplhá cifra, kterou letos Češi utratí za vánoční dárky na e-shopech. Nejvíce se kupuje elektronika, oblečení, kosmetika, zboží pro dům a zahradu, ale taky třeba erotické pomůcky. Za to všechno letos Češi na e-shopech zaplatí jenom v předvánočním čase více než 12 miliard korun. Celková suma, kterou v roce 2019 na e-shopech utratíme, přesáhne podle odborníků 161 miliard korun, což je o 16 % víc než v loňském roce.
Slovo odborníka
„Sledujeme, že některé zboží se v letošním roce prodává víc než loni. I ve srovnání se zbytkem trhu. Takovým případem je třeba oblečení a obecně móda. Zaznamenali jsme meziroční nárůst o 24 %. Že bychom ale oproti tomu sledovali u některého jiného druhu zboží propad, to se nestalo,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, která spravuje téměř 20 000 e-shopů.
Prodeje e-shopů nerostou jen před Vánoci
Ačkoliv Vánoce si, co se množství prodaného zboží týče, drží jasné prvenství, v posledních letech stoupají prodeje i v jiných obdobích roku. „Na rozdíl od předvánočního nakupovacího šílenství, které je plošné, záleží v ostatních ročních obdobích na typu svátku a segmentu zboží. Například v lednu stoupají prodeje všeho, co souvisí s hubnutím, elektronika se hodně prodává před časem dovolených. Květinám vzrostou tržby až na šestinásobek okolo Valentýna,“ doplňuje Uďan
Kdo a kde nakupuje nejvíc
Firmy sídlící v hlavním městě prodají neuvěřitelných 70 % veškerého zboží českých e-shopů. V souboji pohlaví vítězí v oblasti online nakupování ženy nad muži v poměru 6:4. Pokud bychom se ale zaměřili na jednotlivé kategorie zboží, čísla by byla velice odlišná. Například elektroniku kupují z 65 % muži, a to nejen před Vánoci, ale celoročně.
Rekordní byly i letošní prodeje při "Černém pátku"
Zatímco běžné páteční útraty Čechů v internetových obchodech se pohybují okolo 80 milionů korun, poslední listopadový pátek, na takzvaný Black Friday se tato částka vyšplhala až ke 800 milionům korun. Meziročně jde o 25 % nárůst. Podle analýzy společnosti Shoptet podlehlo letos slevám Black Friday přibližně 450 000 Čechů. Nejčastěji utratili okolo 900 korun. I když je známo, že mnozí prodejci využívají převzatého nákupního svátku Black Friday k udání neprodejného nebo výprodejového zboží, případně neúměrně před akcí zvyšují ceny, aby je pak „na oko" mohli snížit, stále se najde velké množství zákazníků, kteří podlehnou psychologickému tlaku slevového šílenství a nechají se zlákat k „výhodné koupi".
Víme, kolik letos Češi utratí za vánoční dárky
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!