Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
seo, aneb <b>optimalizace</b> webu pro vyhled / foto: shutterstock

Historie a vývoj digitálního marketingu v průběhu dekád

Ve světě, kde sociální sítě používají téměř stovky milionů lidí, se očekává, že každá firma bude řešit digitální marketing, tedy propagaci produktů přes internet.

Marketing digitální je cenově dostupnější a rychlejší, v krátkém časovém období oslovíte velké publikum. Tušíte však, kdy vznikl?

Podíváme-li se do minulosti, termín digitální marketing byl poprvé použitý v 90. letech minulého století. V tom období se totiž začal rozvíjet web.

 Digitální a SEO agentura Lucky Brand

90. léta a první vlaštovky

V roce 1993 se objevil první banner, na který jste mohli kliknout. Pak postupně vznikaly vyhledávače jako Yahoo a Google, jež jsou pro digitální marketing velmi významné. Je s nimi totiž spjata optimalizace pro vyhledávače, tedy SEO. V roce 1997 se zrodila první sociální síť, měla tehdy 3,5 milionu uživatelů. To všechno jsou místa, kde se dnes odehrává digitální marketing.

V 90. letech se však za digitální marketing považovaly mnohé techniky, jež jsou dnes zakázané – např. keyword stuffing nebo nesmyslné prolinkovávání webů.

Počátek 21. století a boom webu

V novém tisíciletí bylo spuštěna mnoho webů. Po prasknutí ekonomické bubliny a zotavení ekonomiky vzniklo mnoho projektů. V roce 2002 LinkedIn, roku 2003 WordPress a roku 2004 Facebook.

Roku 2000 byl populární marketing prostřednictvím SMS zpráv. Pomalu jsme se však přesouvali k tomu, jak vypadá digitální marketing dnes. Weby a sociální sítě totiž začaly generovat spoustu dat.

2010-2020 a éra mobilů

Tato dekáda byla rozhodně dekádou smartphonů a tabletů. Nová zařízení přinesla nové výzvy. Digitální marketing bylo třeba zaměřovat na ně. Začalo se mluvit o responzivním webdesignu, reklamách v mobilních aplikacích, přišly Snapchat a Instagram. Začali se objevovat influenceři, firmy více investovaly do reklam na sociálních sítích.

Instagram v mobilním telefonu

Současnost a vize do budoucna

V současnosti je digitální marketing důležitější než kdy dříve. Víte, že 96 % příjmů Googlu tvoří peníze z reklamního systému Google Ad Words? Roste odvětví influencerů, bloggerů a stále rostou i sociální sítě.

Prostředí digitálního marketingu je vysoce konkurenční, kdo chce uspět, ten musí přicházet s moderními přístupy. Už dávno neplatí, že by marketing firmy zvládl někdo po večerech. Pro skutečný úspěch je lepší spolehnout se na odborníky, mezi něž patří například digitální a SEO agentura Lucky Brand.

K tomuto článku není otevřena diskuze