Pak je ale i hromada řidičů a řidiček, pro něž je auto prostě jen dopravní prostředek. Ani ti by ovšem neměli zapomínat aspoň na základní údržbu.
Nemusíte být ani automechanik, ani nadšenec do aut, abyste zvládli základní úkony. Jestliže si na ně netroufáte, měli byste pamatovat na pravidelnou návštěvu servisu, kde vám s nimi pomohou. A o co konkrétně jde?
V zimě se starejte hlavně o baterii
Bez funkční autobaterie vůbec nenastartujete, takže o tu byste se měli starat v první řadě. V zimě bývá docela namáhaná a při mrazech rychle ztrácí svou kapacitu. Pokud tedy nechcete mít problém s autobaterií, je vhodné ji přes zimu pravidelně kontrolovat, a to konkrétně měřit napětí. Mělo by dosahovat zhruba 12,4 V, je-li nižší, baterii dobijte. Nenechávejte baterii dlouho ve skoro vybitém stavu, protože pak dochází k tzv. sulfataci elektrod, což je znehodnotí. Kontakty baterie je potřeba čas od času vyčistit.
Před létem dejte do pořádku zase klimatizaci
Dokážete si představit letní cestování bez klimatizace? Asi jen těžko. Jenže pokud se o klimatizační systém nebudete starat, bude možná jednoho dne potřeba vyměnit některé součásti (např. kompresor). V takovém případě by se jednalo o hodně vysokou investici. Pravidelné čištění autoklimatizace Brno vás tak draho nevyjde. Aspoň jednou ročně, před letní sezónou, byste měli zamířit k odborníkům a nechat si klimatizaci vyčistit vstřikem speciálních prostředků či aplikací ozonu. Profesionálové zároveň nabídnou i plnění klimatizace Brno, chladivo totiž nevydrží navždy, časem přestává být účinné.
Dbejte na pravidelnou výměnu oleje
Když se začne mluvit o údržbě vozidla, většině lidí vyvstane na mysli jako první právě výměna auto oleje. Tento úkon se dá bez problémů zvládnout i doma, nicméně ani v servisu nejde o drahou záležitost. Zamiřte tam, pokud si nejste jistí, jaký olej vlastně zvolit. Volbou špatného byste totiž mohli uškodit motoru. Četnost výměny oleje je závislá na vašich jízdních zvyklostech i typu oleje, po cca 25 000 km je potřeba vyměnit také olejový filtr. Jestli vám tyto pojmy nic neříkají, naučte se aspoň kontrolovat měrkou hladinu oleje a v případě potřeby jej dolít.
Čas od času je nezbytné zkontrolovat i hladinu brzdové kapaliny, kapaliny do ostřikovačů, napnutí klínového řemenu, pohledem zkouknout stav pneumatik a vzorku na nich. Všem, které tyto pojmy děsí, doporučujeme minimálně jednou za rok dojet do servisu a vyžádat si tam kompletní prohlídku těchto základních prvků. Děláte to pro vlastní bezpečí.
K tomuto článku není otevřena diskuze