Propocené tričko s sebou...
Jsou lidé, kteří se seznamují lehce... A pak jsou i tací, kterým navazování kontaktů s opačným pohlavím kapku trvá... Právě pro ně jsou určeny takzvané Pheromon parties (feromonové party), které frčí v USA, ve Velké Británii a na Novém Zélandu. O co jde? Prostě přijdete na party a máte s sebou propocené bavlněné tričko, které jste (bez použití jakéhokoliv deodorantu) nosili tři dny. Tento svršek se dá do igelitového pytlíku, označí se číslem, odliší se barvou (kluci mají modrou, holky růžovou) a dá se do oběhu. Seznamování spočívá v tom, že očicháváte pytlíky s cizími tričky a s majitelem toho, které vám nejvíce voní, si můžete smluvit rande.
Sázka na lásku
Nejdříve se ale s vybranými sáčky musíte vyfotit (zřejmě abyste si pak nestěžovali, že jste byli podvedeni a potenciální partner vám naživo už tak nevoněl). Pokud chcete, můžete si vybrat i několik sáčků najednou a vybrané adepty poznávat postupně... „Je to velmi bizarní nápad, ale ono to opravdu funguje! Je až neuvěřitelné si všímat, jak mezi lidmi padají zábrany,“ poznamenává Judy, která pořádá pheromone parties v Londýně.
Co prozradí feromony
Podle odborníků hraje čich při seznamování důležitou roli. Podle nejnovější studie vědců z Rockefellerovy univerzity je průměrný člověk schopen rozeznat více než bilion vůní a pachů. To znamená, že váš nos dokáže zaznamenat více vjemů, než třeba sluch či zrak. Navíc feromony, které každý z nás vylučuje potem (ale i slinami či močí) jsou velkým zdrojem informací. Z feromonů se dá vydedukovat třeba zdravotní stav člověka, jeho plodnost a sexuální libido. Mužům například nejvíce voní ženy, které prochází ovulací...
Zvyšte svoje šance
„Když jsem šel na party, strašně jsem se bál, že si někdo přivoní k mému triku a hodí ho na zem. Naštěstí se nic takového ale nestalo,“ směje se účastník Pheromon party, 48letý Angličan Bob, který jako všichni zúčastnění zaplatil za tuto neobvyklou seznamku vstup 25 dolarů (něco lehce přes pětistovku). Jedna účastnic, 33letá Marta Montserrat ale celou čichací šarádu uzavřela pověstnou větou: „Je úplně fuk, jestli vám to cizí tričko voní nebo ne. Když se vám ten člověk nebude líbit naživo, je to celé o ničem.“ A z toho plyne ponaučení: Je vždycky lepší vsadit na vícero „voňavých“ triček. Pak můžete doufat, že majitel/ka jednoho z nich se třeba trochu přiblíží vašemu vkusu.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!