Sledujete nějaký film nebo pořad, když v tom se rozezní znělka uvádějící reklamní blok. Víte, že bude trvat aspoň pět minut. Tak si jdete udělat kávu nebo si odskočit. Popřípadě přepnete na jiný kanál. Přece nebudete sledovat „vymývárnu mozku“ (co na tom, že jen díky ní televize funguje). Podobně to dělá velká spousta lidí.
Všude reklama
Ti však již brzy mohou narazit na problém. Do radikálních změn reklamního vysílání se chystá britská televizní stanice ITV. A pokud se tyto osvědčí, není třeba spekulovat o tom, zda se z nich stane celosvětový trend. Stane!
Stanice vytváří nový reklamní systém, který by nestavěl na oddělených blocích plných komerčních sdělení, ale implementoval by reklamu, například formou log, přímo do filmů a pořadů. Objeví se na obrazovce třeba modrá obloha? Šup tam s nějakým námětem.
„Vidíme tu velký potenciál. Pokud se na obrazovce objeví scéna, ve které je určitý oddech a čas, dává nám to možnost vložit tam reklamu. Ale samozřejmě ji neumístíme kupříkladu na vrchol napínavého dramatu,“ říká Simon Fell, který má na starost nové technologie u ITV.
Plně automatizovaný systém
Nepředstavujte si ale nějakého člověka, který bude loga do programu vkládat. Celá věc má být plně automatizována, což však vyžaduje opravdu komplexní systém, který jen tak neselže a nezhatí dojem z filmu.
Nyní zbývá už prakticky jen razítko od britských úřadů. V tom by ale nakonec mohl být zásadní problém. Legislativa většiny moderních států, Velkou Británii nevyjímaje, schválila poměrně tvrdé zákony proti podprahové reklamě. A tento systém na ni v mnohém odkazuje.
Dojde-li ke schválení, posoudí tuto reklamní revoluci sami diváci. Dá se předpokládat, že se jim to nebude kdovíjak zamlouvat. Důležité však bude především to, zda se s tím smíří, nebo přepnou jinam.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 196