Povinná bouračka
Jádro celé věci se datuje do loňského roku na Velkou cenu Singapuru. V minulých týdnech se objevilo obvinění, že ji stáj Renault, kterou vedl právě Flavio Briatore, vyhrála zákeřným podvodem.
Jeden z pilotů týmů, Nelson Piquet mladší, se měl záměrně vybourat tak, aby na trať vyjel tzv. safety car a závod byl zpomalen. To nemohl samozřejmě nikdo tušit, a tak byla strategie všech týmů nabouraná. Výhodu získal jediný jezdec. A sice druhý pilot týmu Renault – Fernando Alonso.
Ten díky úmyslné bouračce svého kolegy mohl závod následně vyhrát. Nelson Piquet tvrdí, že dostal příkaz právě od Briatoreho. Za odměnu mu měla být prodloužena smlouva na další sezónu. To se také stalo, ale po neshodách pilot nedávno tým stejně opustil. A pak začal mluvit.
Případ nyní řeší Světové rady FIA. Renault bude ale pravděpodobně shledán vinným. Nasvědčuje tomu předčasný vyhazov Flavia Briatoreho a jeho šéfinženýra Pata Symondse.
Narušená bezpečnost
Pokud by pravděpodobný scénář byl skutečně uznán, spadla by veškerá tíha právě na Briatoreho. V takovém případě by devětapadesátiletý boss a jedna z nejvýraznějších figur formule 1 v tomto sportu skončila definitivně. Dostal by nejspíše zákaz působnosti v motosportu a těžko si představit, že by s ním některý z týmů chtěl mít něco společného.
Narušil totiž to, co na co mezinárodní motoristická federace FIA dbá ze všeho nejvíce, tedy bezpečnost. Záměrně nechat vybourat jezdce, a to tak razantně, že na trati zůstanou pozůstatky po vozu, je velice nebezpečné.
V minulosti se již několikrát stalo, že taková havárie způsobila větší nehodu, případně dokonce zabila některého z traťových maršálů – lidí rozmístěných kolem trati.
Úspěchy ve stínu
Navíc nedávno zažila formule 1 další vážný úraz, kdy se do oka zranil pilot Felipe Massa. Jeho zranění bylo způsobeno právě malým předmětem, který mu narazil do helmy ve vysoké rychlosti. Stačilo málo a následky mohly být mnohem horší než jen vážně, nikoliv však trvale poškozené oko.
Flavio Briatore byl vždy kontroverzní osobou. Známé jsou jeho zálety za slavnými modelkami či okázalé nákupy.
Jedno mu však až dodnes nemohl nikdo upřít – byl jedním z nejúspěšnějších stájových šéfů ve formuli 1. V letech 1994 a 1995 získal ve stáji Benetton dva tituly s Michaelem Schumacherem. V novém tisíciletí pak rovněž dvakrát vedl šampiona Fernanda Alonsa.
Po této aféře na jeho úspěchy ale padl těžký stín.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 44