Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock.com

Nový byznys: pronajímání kamarádů

V Japonsku si lidé najímají přátele a kolegy, aby jim přišli na svatbu.

Organizace kvalitního svatebního obřadu a hostiny není nic jednoduchého. Je třeba vybrat místo, jídlo, oblečení, a samozřejmě obeslat přátele či kolegy s pozvánkou.

Jenže co když těch přátel kvůli uspěchanému životnímu stylu zase tolik není a vy nechcete vypadat trapně, že nikdo nepřijde?

Za přátele se platí
Pak je tu japonská společnost Office Agents, jež se specializuje právě na poskytování fiktivních přátel či kolegů na zaplnění seznamu hostů.

Jeden takový falešný přítel vyjde na zhruba čtyři tisíce korun. Za tuto částku ale svatbu jen navštíví a bude dělat jakési křoví. Pokud má pronést i nějakou tu srdceryvnou řeč, musíte si připlatit další dva tisíce korun. Zazpívání písničky nebo taneček pak celkovou sumu za najmutí jednoho hosta zvýší ještě o tisícikorunu.

V Japonsku se tento typ podnikání rychle uchytil. Ženichové a nevěsty chtějí ohromit svůj protějšek a plní seznamy hostů falešnými přáteli nebo kolegy jako na běžícím pásu.

Třeba třicet falešných
Hospodářská recese, která Japonsko postihla více než jiné země, paradoxně zájem o tyto služby zvýšila. Stále více Japonců je totiž zaměstnáno na částečný úvazek nebo v pracích, kde se s kolegy příliš neseznámí. Na svatbu si tak známé musí najímat.

„Přijdeme na vaši svatbu jako přátelé místo vašich přátel,“ zní jakési motto firmy z úst jejího ředitele Hiroshi Mizutaniho.

A vypráví o jednom specifickém případu, kdy ženich najal všech svých třicet známých u firmy. Byla to totiž jeho druhá svatba a nechtěl na ní stejné lidi.

Společnost dále poskytuje služby osamělým vysoce postaveným lidem, kterým „pronajímá“ partnery na důležité bankety či rauty, ale třeba i na návštěvu pohřbu.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 28