Problémy od pěti let
Výsledkem jsou neskutečně vyhublá těla, která mají navíc negativní přesah do reálného světa – slouží jako vzory mladým dívkám a způsobují u nich špatné stravovací návyky, deprese či závažné choroby typu anorexie.
Skupina zhruba čtyřiceti odborníků nyní volá po zákazu počítačového dopracovávání fotek či reklam určených – byť třeba jen částečně – publiku pod šestnáct let.
Takové obrázky totiž vyvolávají závadné otázky o vlastní váze i u dětí ve věku pěti let! Znepokojeni jsou tím lékaři, psychologové, ale i někteří někteří lidé z reklamní branže.
Dva extrémy. Jeden horší než druhý
Současný trend přitom jde ke stále výraznějšímu hubnutí. Více a více se tak rozevírají nůžky mezi dvěma extrémy. Jedním je tlustá část populace, která slyší na reklamy o jídle, druhým potom vychrtlá část, která chce vypadat jako modely z časopisů. Normálních lidí nespadajících ani do jednoho z extrémů ubývá.
Otázkou je, zda si na reklamní branže sama na sebe uplete bič. Další možností je regulace reklamy ze strany státu – i ta má ale hlasité kritiky.
Nezbývá tak než poukazovat na zdravý rozum každého jedince a u těch mladších potom na pozornou výchovu rodiči.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 62