Slavnou malou kočičku nazvanou Hello Kitty známe snad všichni. Někteří lidé považují Hello Kitty vrchol roztomilosti, někdo za kýč. Jedno je však jisté – Hello Kitty najdeme snad na všech předmětech, které můžeme používat každý den. Výrobci dávají obrázek kočky na mýdla, sešity, psací potřeby nebo dokonce toaletní papír. Hello Kitty sklízí úspěch po celém světa.
Malá bílá kočička s červenou mašlí kolem ouška dokáže finančně zabezpečit celou firmu Sanrio, která si za rok vydělá více než jednu miliardu dolarů. Stačí dát jen obrázek Hello Kitty na tričko nebo třeba na hrnek, a peníze se jenom sypou.
S Hello Kitty úzce souvisí japonský pojem kawaii. Co to znamená? Toto slovo by se dalo přeložit do češtiny jako roztomilý nebo úžasný. Všichni si dnes s tímto japonským slovem spojují kult roztomilé kočičky, s pojmem kawaii bychom se však mohli setkat už v dobách středověku. Velkého znovuzrození se tento módní hit dočkal až v 70. letech 20. století. Stylu kawaii se ujaly například některé japonské herečky a rázem tak byl na světě další fenomén
Hlavním symbolem trendu s názvem kawaii byla právě malá bílá kočka s mašlí. Hello Kitty patřila k prvním postavičkám módy kawaii. Kreslená kočka se brzy stala symbolem roztomilosti – malé kulaté koťátko je přeci sladké. Podle vzoru Hello Kitty vznikaly další postavičky s typickými roztomilými znaky, ke kterým patří nápadně velké oči, drobná nebo dokonce žádná ústa a tvar těla, které zdůrazňovalo znaky mláďátek. Málokdo ví, že Hello Kitty byla také předobrazem pro Včelku Máju, která také pochází z dílny japonských animátorů.
Díky své roztomilosti je tedy Hello Kitty tak oblíbenou postavičkou. Lidé si kočku kvůli podobnosti k plyšákům snadno zapamatují a ihned zamilují. A společnost Sanrio, která vlastní veškerá práva na Hello Kitty, má hned zaručený úspěch.
Poprvé se obrázek Hello Kitty objevil na malé kabelce. V roce 1974 ji uvedla na trh japonská designérka Yuko Shimizuová. Úspěchu Hello Kitty si všimlo vedení firmy Sanrio a začalo na své výrobky dávat obrázek malé kočky. Firma, kterou všichni do té doby znali jenom kvůli pantoflím a hedvábí, se hned stala světoznámou. Hello Kitty se šířila po celém Japonsku, v USA, Číně a dostala se také do Evropy. Do té doby levné a obyčejné věci zvýšily s Hello Kitty svou cenu. A lidé vše s roztomilou kočkou jako nepříčetní kupovali.
Hello Kitty si zprvu oblíbily malé holčičky, které měly její plyšovou podobu a její obrázek po celém pokojíčku. Dnes je kočka s mašlí oblíbenou postavičkou i ve světě dospělých, její podobu najdeme na letadlech nebo třeba i vibrátorech. V roce 2008 umístila firma Sanrio Hello Kitty na 60 000 druhů výrobků v 60 zemích po celém světě. Aby kočičce nebylo smutno, vytvořili jí animátoři další kreslené kamarády. Hello Kitty tak má sestru Mimmy a křečka jménem Sugar.
Zatímco v České republice se setkáme s Hello Kitty pouze na kabelkách, tričkách nebo jiných módních doplňcích či psacích potřebách, jinde ve světě jsou lidé ovlivněni fenoménem Hello Kitty natolik, že postavičku umístili na všechny předměty, které si jen dokážeme představit. Jedna nejmenovaná banka ve Spojených státech amerických nabízí svým klientům kreditní karty s potiskem Hello Kitty, Firma Stratoroller zase kočku umístila na elektrické kytary. V Taiwanu jezdí dokonce autobusy společnosti EVA, které zdobí postavička Hello Kitty, Na letadle Airbus A330-200 se také usmívá roztomilá kočička.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!