Němci tak mají slušný prostor i prostředky k vymýšlení netradičních experimentů, cílících na jiné než stálé zákazníky značky. Nebo možná stejné, ale vybírající jiný typ vozu.
Pěkný macek
Před několika lety tak přišlo vcelku konzervativní, byť luxusní SUV Cayenne, nyní však designéři a inženýři Porsche nachystali opravdovou lahůdku – stylovou Panameru, útočící na segment sportovních sedanů.
Některé znaky automobilky jsou u chystaného zázraku upozaděny. Kupříkladu na kompaktnost a co nejmenší rozměry nebyl kladen zdaleka takový důraz, jaký by se od Porsche dal očekávat. Bezmála pět metrů na délku řadí Panameru takřka do segmentu luxusních limuzín a dva metry na šířku také nejsou z hubeného kraje.
Na počátku výroby budou použity výhradně motory známé z Cayenne, ovšem s citelným výkonnostním nárůstem. Půjde o osmiválce, přičemž atmosférický V8 o objemu 4,8 litru bude těžit ze 405 koní a stejně objemný V8 Turbo dostane do vínku 520 koní.
V roce 2010 by do portfolia Panamery měl přibýt šestiválec o objemu 3,6 litru a výkonem 300 koní. O další rok později se o přízeň zákazníků bude ucházet také hybridní verze.
Nekompromisní síly a rychlosti se tedy Porsche nemíní vzdát ani u svého nového sedanu. Už základní verze vám dovolí vyvinout rychlost přesahující 250 km/h, turbo potom nebude mít problém ani s překonáním třístovky.
Skvělá práce designérů
Je to jen několik dnů, co se na internet dostalo poměrně dlouhé video zabírající Porsche Panameru v plné parádě. Člověk se až diví, že předáci automobilky nechali tohoto fešáka vyjet na německé silnice bez výrazného maskování.
Můžeme jim ale být vděční, protože i díky tomuto videu víme, že tohle auto je zkrátka jedinečné. Design je sice subjektivní hodnotící kategorie, ale v tomto případě Porsche trefilo do černého. V době stále unifikovanějších sedanů působí Panamera svěžím dojmem. Možná proto, že na první pohled vypadá jako Porsche. A na zadních sedačkách se tentokrát opravdu nebudete muset mačkat.
Jistě, pohled do ceníku euforii do jisté míry zchladí. Za exkluzivitu se zkrátka platí. Ovšem kdo na to má, mnoho příhodnějších alternativ nenajde. Nejlevnější model, zmíněný šestiválec bude stát kolem 2.100.000 Kč, Panamera V8 Turbo přijde na 3.300.000 Kč. Stále je to ale méně než zaplatíte za ryzí sporťák, kupříkladu Porsche 911 Turbo stojí 3.700.000 Kč.
Co na nové Porsche říkáte vy?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 100