Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Lamborghini chystá SUV

Módní vlnu luxusních městských SUV si nenechá utéct ani italský výrobce sportovních bouráků Lamborghini.

Italská automobilka Lamborghini se v myslích milovníků rychlých kol pojí výhradně se sportovními žihadly, které lámou rychlostní rekordy a dámská srdce. Prodej těchto bouráků však pro výrobce není až takovým finančním trhákem, tudíž se automobilka rozhodla rozšířit portfolio i do oblasti o něco užitkovější. V roce 2017 odstartuje výrobu čtyřmístného luxusního SUV, od kterého si Lamborghini slibuje až zdvojnásobení celkové roční produkce svých vozů.

magazin.cz

 

Italský pratur

Samotnou koncepci městského SUV představilo Lamborghini už v roce 2012 na pekingském autosalonu. Koncept dostal označení Urus, což je označení pro dávného předka dnešního skotu, tedy jakéhosi pratura. Lamborghini tak drží tradici pojmenování svých modelů podle významných býků. Definitivní rozhodnutí o nastartování výroby padlo teprve nyní, a podle všeho se pod názvem Urus dostane SUV také do prodeje. Podle generálního ředitele Stephana Winkelmanna toto rozhodnutí zpečetila lukrativní investiční pobídka italské vlády o objemu více než 80 milionů Eur, od níž si slibuje vznik pěti set nových pracovních míst. Automobilka počítá s roční produkcí tří tisíc nových vozů Urus.

magazin.cz

 

Lamborghini se v popisu Urusu holedbá samými superlativy. Mělo by se jednat o nejrychlejší SUV na trhu s výkonem šesti set koňských sil a zároveň to také bude jedno z nejlehčích vozidel této kategorie. Při návrhu vozu totiž bylo v maximální možné míře využito moderních karbonových materiálů. Designéři pochopitelně mysleli na minimalizování ekologické zátěže nového vozu, a proto bude všechny čtyři kola pohánět hybridní motorová jednotka. Nízká hmotnost a hybridní pohon by měly ve výsledku zajistit nejnižší emisi CO2 v kategorii srovnatelných vozů SUV.

magazin.cz

 

Placatý obr

Urus rozhodně není žádný drobeček. Ačkoliv výškou 1,67 metru k ostatním SUV nedorostl, pětimetrovou délkou a dvoumetrovou šířkou řadu konkurentů převálcuje. Interiér bude splňovat nejnáročnější standardy a to jak po stránce ergonomie, tak zejména v technickém vybavení, jako jsou kamery a přenášení obrazu na displeje ve zpětných zrcátkách. A aby se nezapomnělo na to, že SUV je původně určené pro jízdu v terénu, Urus přichází alespoň s nastavitelnou výškou podvozku a předního spojleru podle aktuálních nerovností v terénu.

Diskuze k článku:

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!