Jakmile automobil začne mít vyšší spotřebu, zřejmě na vině bude zanesený filtr, který je nezbytné vyčistit, případně vyměnit.
Všichni výrobci dieselových automobilů začali vybavovat výfukový systém filtrem pevných částic, který má jeden velice důležitý úkol. Stejně jako katalyzátor, tak i DPF, jak se zkráceně filtru říká, zachycuje nečistoty, které by jinak byly vypuštěné do ovzduší. Do vzduchu se nedostanou karcinogenní saze a další pro zdraví škodlivé látky. Jak tedy probíhá případné čištění DPF, pokud dojde k jeho zanesení?
DPF má ekologický dopad
V mnoha větších městech jsou už vymezené takzvané nízkoemisní zóny, kudy mohou projíždět pouze vozidla s nízkými emisemi, mezi něž dieselová auta bez DPF rozhodně nepatří. Ovšem vozidla s DPF už spadají do nejvyšší ekologické třídy. V okamžiku, kdy se rozsvítí kontrolka filtru pevných částic, víte, že něco není v pořádku. Okamžitě zajeďte do servisu, protože ignorace kontrolky vás vyjde vskutku draho.
DPF se dokáže v podstatě částečně regenerovat, přičemž k aktivní regeneraci dochází zhruba každých 500 najetých kilometrů. Čištění filtru však není stoprocentní, a tak stále dochází k jakémusi zanášení, které se projeví tím, že se začne zvyšovat spotřeba. Potom nastává čištění neboli čistenie DPF, pokud patříte mezi Slováky, čímž se docílí zlepšení tahu motoru.
Další úkony v servisu, které musí vozidlo podstoupit
Jak soukromí majitelé, tak i každá autopůjčovna ví, že automobil musí procházet pravidelným servisem, jenž zahrnuje výměnu brzd, výměnu auto oleje, opravu tlumičů a podobně. Olej byste měli měnit podle pokynů, protože jinak by mohlo dojít k nenávratnému poškození motoru.
K tomuto článku není otevřena diskuze