Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. Po naftových agregátech už sahá i Porsche.
Naštěstí jen Cayenne
Ačkoliv zde je rozčarování zmírněno skutečností, že již před lety automobilka začala vyrábět SUV Cayenne. I na to si fanoušci značky museli zvykat, nyní mu ale mohou být vděční, protože naftové motory přijdou právě do tohoto modelu a sporťáky zůstanou (zatím) nedotčeny.
Oznámení nepřichází zase tak dlouho poté, co se Porsche nechalo slyšet, že o naftové motory zájem nemá. Jenže zároveň ohlásilo snahu zvýšit penetraci svých vozů v Evropě. Takové výroky nejdou příliš dohromady, protože Evropané své dieseláky – i přes hrozivou cenu nafty – prostě milují. A v Porsche zvítězil chladný kalkul.
Je tu také tlak ze strany Evropské unie na průběžné snižování emisí, přičemž nebude trvat příliš dlouho a stanoví se pevný strop pro jednotlivé výrobce automobilů. V tomto ohledu by dieselový Cayenne měl obstát lépe než benzínový, ostatně Porsche už začalo vyvíjet i hybridy.
Jaký motor?
Porsche nedávno získalo majoritu ve Volkswagenu a tím i v Audi. Nabízí se proto otázka tradičního koncernového využití motorů. Podle všeho by nejvíce vyhovoval dvanáctiválec z Audi Q7. Porsche ale naštěstí nekleslo tak hluboko, aby si vypůjčilo motor z této „lodě“. Jeho mamutí váha by navíc zničila vyvážené jzdní vlastnosti, jimiž se vozy Porsche chlubí.
Základem motoru má být koncernový šestiválec, nicméně notně upravený. Měl by mít objem 3,2 litru a s výkonem se počítá někde kolem hodnoty 300 koní. Spotřeba by přitom měla klesnout pod 10 litrů na 100 kilometrů, což je na takhle velké a výkonné auto solidní výsledek. A samozřejmě také tahák na zákazníky.
Pro první naftová Cayenne se budete moct vypravit v polovině roku 2009.
Co si o tom myslíte?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 230