Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Hot Rod Jakob / foto: Shutterstock

Hot Rod šampión od Volva

Ve dvacátých letech v jednoduché dílně na ostrově Hisingen ve švédském Göteborgu vznikají základy pro budoucí značku Volvo.

magazin.cz
14. dubna 1927 vyjíždí z bran továrny první automobil Volvo. Model nese označení ÖV4 (což je švédská zkratka pro otevřený automobil, 4 válce), ale brzy si získává novou přezdívku – Jakob.

O osmdesát let později v dílně Leifa Tufvessona vzniká pocta tomuto prvnímu Volvu - Hot Rod Jakob. Firma Caresto není v oboru Hot Rod žádný zelenáč - již v minulosti získala tituly „Hot Rod of the Year“ a „Most Innovative Car“ v Mekce vozů Hot Rod – v USA. „ Namísto inspirace starým Fordem, což je na okruzích Hot Rod častým případem, jsem chtěl postavit něco, co by pro mne osobně znamenalo více. Proto jsem se rozhodl spojit nejtradičnější klasické atributy Volva – model Jakob – a můj vlastní styl moderních vozů Hot Rod,“ vysvětluje Leif Tufvesson.

Detaily v hlavní roli
Pokud postavíte oba vozy vedle sebe uvidíte, že žádný detail nebyl brán na lehkou váhu. Zakřivení kapot má přesně stejný poloměr. Charakteristický sloupek pro upevnění předního skla, který sahá přes boky karosérie až k dolní části vozidla, je věrnou kopií originálu co do rozměrů, materiálu i počtu použitých šroubů.

magazin.cz
Karosérie byla ručně vyrobena z hliníkových plechů, které byly do konečného tvaru ohýbány pomocí kladiva a lisu. Stejně jako tomu bylo v případě prototypu ve 20. letech minulého století.

Podvozek je vyroben z lehkých uhlíkových vláken, podobně jako u dnešních nejmodernějších závodních automobilů, nikoliv z těžkých ocelových profilů, jak tomu bylo v dávných dobách.

Brzdové kotouče jsou pozoruhodně tenké, ale jejich velký průměr (450 mm vpředu, 515 mm vzadu) je zárukou toho, že brzdná plocha bude i přesto více než dostatečná. Paprsky kol jsou namísto ze dřeva vyrobeny z hliníku, ale jejich počet přesně odpovídá vzoru.

Masivní pneumatiky Pirelli Scorpion special 225/55-19 vpředu a 295/40-22 vzadu mají speciálně frézovaný dezén ve formě symbolu značky Volvo (tzv. Iron Mark)

Klasické díly na scéně

magazin.cz
Ale i Hot Rod Jakob obsahuje celou řadu klasických dílů Volvo. Volant pochází z modelu P1800 z roku 1962 stejně jako manžeta řadicí páky či sloupek řízení.

Brzdový pedál a hlavní brzdový válec jsou z řady 140. Převodovka M90 je poslední verzí převodovky Volvo pro pohon zadních kol a pochází z modelu Volvo 960.

Na druhé straně motor je zcela nový – přeplňovaný agregát Volvo T5 dává 265 koní a 370 N.m. Je osazen úpravou Flexifuel umožňující provoz na benzín i na ethanol. Takže se myslelo i na ekologii.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 59