Minulý rok se jeden z předních týmů Formule 1, ING Renault, za který závodí i dvojnásobný šampión Fernando Alonso, rozhodl dát šanci mladým talentům. Nikoliv snad těm závodnickým, ale technickým – zkrátka lidem, kteří by svými nápady pomohli dalšímu vývoji v tomto technologicky nesmírně vyspělém světě. Ne nadarmo se říká, že konstrukce vozu pro Formuli 1 je jen o něco málo jednodušší než stavba raketoplánu.
Jen tak na zkušenou
Renault tedy vyhlásil soutěž Altran Engeneering Academy. Krom tisíců dalších lidí z celého světa se do ní přihlásil (s projektem automatické aerodynamické optimalizace) také mladý český inženýr Josef Dubský, který akorát dokončil strojní fakultu pražské ČVUT a rozmýšlel co dál.
Podílet se na tak náročné práci, jakou vývoj vozu F1 je, ho vždycky lákalo a před vyhlédnutím nějakého stálého místa chtěl využít této příležitosti. Avšak vzhledem k obrovské konkurenci ve vítězství nedoufal.
Jenže pak ho s několika dalšími absolutními finalisty pozvali přímo do sídla stáje v Enstonu, kde si z konečných osmi kandidátů vybralo vedení právě jeho. Už tím se mu splnil sen.
Ale šestiměsíční stáž, po kterou s ním bylo zacházeno jako s regulérním členem týmu, měla také velmi příjemnou materiální stránku. I na britské poměry velmi slušný plat, služební byt a auto – to jsou jen ty největší výhody, jichž mohl Josef využívat.
Zkuste to také
Kolegové inženýři ho navíc vzali do své party, takže kromě toho, že s nimi v pracovních dnech dělal na složitých systémech a řešeních, po práci a o víkendech podnikali společné akce. Zkrátka idylka.
Josef v šéfech Renaultu evidentně zanechal příznivý dojem, protože ti se rozhodli vyhlásit i druhý ročník Altran Engennering Academy. Uzávěrka pro odeslání projektů je 15. května.
Kdo má tedy nějaký geniální nápad, který by rád uplatnil při vývoji monopostů Formule 1, může se přihlásit. Třeba budou v Enstonu i letos obdivovat zlaté české ručičky a mozečky.
Podrobnosti hledejte na oficiálních stránkách: https://www.altran-academy.com
Jdete do toho?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 79