Některé země jsou známy výrobou velmi rychlých aut, jiné jsou spojeny s brilantním provedením a další zase tvoří vozy, které vydrží opravdu dlouho. Německá auta – až na pár výjimek – dnes ztělesňují všechny tyto kvality.
Již v minulosti patřily k nejlepším. Vždyť i první patentované auto – Motorwagen od Karla Benze roku 1886 – bylo z Německa. Rozhodně tedy je z čeho vybírat a nepřekvapí, že Německo spolu s Japonskem patří k největším světovým exportérům automobilů. Některé však v myslích řidičů uvízly doslova nesmazatelně. Které to jsou?
Trabant
Pravda, o nějaké kvalitě ve spojení s trabanty se příliš hovořit nedá, ale od německého automobilismu jsou tahle vozítka neoddělitelná. Od roku 1957, kdy z výrobní linky vyjel první bakelitový model, sklízela tahle dvouválcem vybavená auta jen posměch. Jenže nakonec se smáli především komunističtí pohlaváři, kteří „trabiho“ udrželi v módě až do roku 1989.
Pro východní Němce, ale i další obyvatele sovětských satelitů, šlo často o jedinou možnost, jak se dostat k mobilnímu prostředku. Bolševické heslo „když to funguje, není potřeba měnit“ se tu projevilo naplno. Není divu, že fabrika založená na jednom (nenáviděném) produktu po převratu padla. Dnes už se trabanty v rámci retra dostávají opět do kurzu.
BMW 2002
Zajímá vás, kde začala móda sportovních sedanů, která se nyní těší takové oblibě například v podobě trojkové řady BMW? Pak vězte, že to bylo již v roce 1968, kdy byli nejprve němečtí a potom i ostatní řidiči okouzleni na tehdejší dobu fantastickým jízdním projevem BMW 2002.
Tohle auto se pyšnilo skvělou odezvou a naprosto přesným řízením. Není divu, že se jen v lehkých variacích udrželo v prodeji osm let a zájem o něj neslábl.
Mercedes-Benz 300SL
Možná nejvyhledávanější model Mercedesu všech dob. Ohromil na svou dobu (1955) především moderním designem s vyklápěcími dveřmi.
Díky tomu, že se jednalo o přepracované závodní SL, měl vůz skvělé sportovní vlastnosti a byl rychlý jak ďas. Maximální rychlost se vyšplhala až na 260 kilometrů v hodině, což tenkrát věru nebylo standardem. Tenhle model zkrátka fantastickým způsobem skloubil eleganci a výkon.
Volkswagen Beetle
Jednadvacet milionů lidí se přeci nemůže mýlit, že ano? Jen minimum jiných vozů mělo na svět takový dopad, jako nejlidovější z lidových aut, slavný „Brouk“.
Jeho produkce započala v roce 1938 a po zcela neuvěřitelném tažení skončila až v roce 2003. Co na tom, že to byla auta pomalá, hlučná, že v nich byla v zimě klendra a v létě vedro. Málokdo dokáže vystihnout to kouzlo, které Beetle zcela nepopiratelně měl. Odborníci považují za nejlepší modely vyrobené v letech 1967-1972. Třeba ještě nějaký seženete.
Porsche 911
V šedesátých letech minulého století bylo třeba nahradit letité Porsche 356 novým šlágrem. Málokdo však tušil, že novinka, prvně uvedená v roce 1964, bude nejúspěšnější řadou v historii slavné automobilky, která vydrží přes čtyřicet let až dodnes.
Nejenže název přetrval až dosud, ale pokud postavíte čtyřiačtyřicet let staré Porsche 911 vedle jeho nejnovějšího vydání, nemůžete si nevšimnout té podoby. Už to značí, že tenkrát jezdili jeho majitelé v autě budoucnosti, které navíc získalo ostruhy za vynikající spolehlivost a výkon.
Jaké je podle vás nejlepší české auto?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 210