Tento koncept nemůže nechat nikoho chladným a pokud by se jeho exotický výraz promítl do konečného sedanu byť jen z pětiny, běžíme si pro něj.
Automobilka Suzuki se do vyššího segmentu nikdy moc nehrnula. Pravda, pomineme-li její špičkové terénní modely. Své největší klenoty určené pro severoamerický trh si nechává vyrábět u Chevroletu. Modely Reno a Forenza jsou vlastně naše Lacetti. A jelikož někomu v zemi vycházejícího slunce docvaklo, že tohle není ideální řešení, Suzuki již před autosalonem ve Frankfurtu ohlásila vstup do střední třídy.
Předskokanem chystanému modelu je jistě bombastická studie Kizashi, o jejíž protáhlé masce s původem někde na Marsu se nám zdává pravidelně každý druhý den a pokud bychom měli uspořádat soutěž o nejkrásnější designérský počin Frankfurtu, nikoho dalšího bychom ani nemuseli nominovat.
Suzuki Kizashi se ve Frankfurtu představila jako pětidveřový hatchback s karoserií 4650 mm dlouhou a 1950 mm širokou s výškou pouhých 1400 mm. Pod kapotu japonští šikulové přišroubovali turbodiesel s objemem dva litry spřažený se sekvenční šestistupňovou převodovkou, ale na prognózy, co bude rozpohybovávat případný sériový vůz, je ještě příliš brzy. Koncept je navíc vybaven inteligentním pohonem všech čtyř kol i-AWD a jelikož zde mluvíme o specialistovi na čtyřkolky, tak je dost solidně možné, že se tato koncepce u nástupce Kizashi vskutku objeví.
Sériová výroba vlajkové lodi této značky se připravuje na rok 2010 a jak to tak vypadá, designéři se snažili vzhled vozu navrhnout minimálně do této doby a spíše ještě o pár desetiletí dopředu. Pokud měla Kizashi oťuknout reakce veřejnosti, netřeba se pokračování konceptu obávat. Za to dáme ruku do ohně.
Video z frankfurtského autosalonu
Líbí se vám Suzuki Kizashi?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 116