Ovšem už i mezi sportovními řidiči se najdou tací, kteří hledají zelenější alternativy. Je jasné, že opravdový sporťák bude stále méně šetrný než klasické ekologické auto, ale možnosti tu rozhodně jsou.
Audi R8 TDI Le Mans
Možná to vypadá jako barbarství, ale ani dieselová „R8“ není vůbec špatné auto. Pět set koňských sil a mohutný kroutící moment vykouzlí maximální rychlost tří set kilometrů v hodině.
Dieselová R10, jejiž myšlenka je podobná, dokázala vyhrát slavný závod Le Mans, a to je co říct. Ke všemu R8 splňuje náročné emisní limity jak v Evropské unii, tak Spojených státech amerických. A na sporťák dost málo žere.
Saleen S5S Raptor
Za 185 tisíc dolarů můžete mít parádně vypadající bourák s pětilitrovým osmiválcem, který byl přepracován, aby spaloval palivo známé jako E85 (směs etanolu a benzínu, kde etanol dosahuje až 85 %) a produkoval mnohem méně emisí.
Auto má velmi slušných 650 koní a rychlost 320 km/h pro něj není žádným problémem. Pravda, sporťák jedoucí na palivo z kukuřice je velmi netradiční, ale posměšných pohledů se určitě bát nemusíte.
Fisker Karma
V tomto případě jde zatím pouze o koncept od Henrika Fiskera, talentovaného ex-šéfa designového oddělení Aston Martin. Nepřekvapí odvážné, zaoblené tvary.
Ale tohle čtyřmístné hybridní auto zaujme především schopností ujet na elektrickou část pohonu více jak osmdesát kilometrů a předjet přitom většinu dálnice. Maximální rychlost by se totiž měla vyšplhat nad 200 km/h.
Morgan LifeCar
Takzvaný LifeCar od známého britského výrobce automobilů Morgan jde na věc vskutku revolučně. Kombinuje pohon pomocí vodíku, kapacitorů a čtyř elektrických motorů.
Výsledkem by měl být velmi slušný dojezd a v neposlední řadě také nulové emise. Morgan však nikdy neřekl, zda toto auto bude skutečně vyrábět.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 113