Velký potenciál
Na iPhone momentálně existuje zhruba 1300 dodatkových aplikací. Celá čtvrtina z nich jsou hry. Sedm z deseti nejstahovanějších programů v internetovém obchodě Apple jsou hry. Taková poptávka a snaha o její uspokojení by z iPhone mohla udělat ideální mobilní platformu pro hry. To se dosud žádnému mobilu nepodařilo.
Běžné hry na mobilní telefony mají velkou konkurenci v podobě handheldů od Sony a Nintenda. Jak PSP, tak DS mezi zákazníky boduje a nabízí vyspělý herní zážitek i na cestách.
A přestože se trh s mobilními hrami stále zlepšuje, zajímá pořád jen menšinu hráčů, kteří navíc za hry nevydávají takové peníze. Nakupují například v řádu stokorun ročně, zatímco u PSP či DS jdou čísla hravě do tisíců.
Nastane průlom?
Mobilní hry také dojíždějí na nepříliš kvalitní a pokročilé grafice neuzpůsobený hardware mobilních telefonů. To se sice stále zlepšuje, ovšem výrobci mobilů mají hry pořád na vedlejší koleji.
Apple by to mohl změnit. O iPhone je obrovský zájem a skupinu lidí, která si ho kupuje, tvoří do velké míry hráči. iPhone má navíc solidní hardware. Tvůrce hry Doom, John Carmack, ho dokonce přirovnal k Playstation 2 či Xbox, tedy klasickým konzolím minulé generace. Ty přitom byly ještě výkonnější než PSP a DS.
Herní tvůrci tuší kvalitu
Právě John Carmack je jedním z těch, kdo jako první rozpoznali potenciál jablíčkářské mašinky. Pod jeho vedením už vzniká projekt, který bude s velkou pravděpodobností čerpat z jedné ze slavných sérií Wolfenstein, Doom či Quake.
Také génius a autor The Sims Will Wright si s možnostmi iPhone rád pohrává. Svůj nový projekt, vycházející na PC a klasických konzolích – Spore, směřuje rovněž na iPhone, byť v notně upravené verzi.
Do lukrativního byznysu se chystají vstoupit i velké firmy jako například SEGA. Pokud se povede první vlna her a hráči se chytí, bude třeba s iPhonem počítat i jako s herní mašinkou.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 108