Dynamické jízdní vlastnosti
Například rám je celý vyroben z hliníku. Ovšem aby měla tříkolka akurátní chování, bylo potřeba většinu těžší hmoty centralizovat do středu vozidla. Tím jsou zachovány dynamické jízdní vlastnosti.
Kanaďané plánují Energyi provozovat nejprve s motocyklovým motorem se šesti stupni a manuální převodovkou. A pokud vydělají dostatek kapitálu, mají v hlavách připravenu verzi s elektrickým motorem.
Tvůrci evidentně těží ze skutečnosti, že se nejedná o regulérní automobil. „Jelikož jsme se mohli zbavit celé řady komponent, které jsou pro auta v podstatě povinné, máme ve výsledku mnohem lehčí motomobil, ve kterém můžeme výrazněji ovlivnit výkon,“ píše se v tiskové zprávě.
Ukázka budoucnosti
Je tu jen malá vada na kráse. Higgins Aube s produkcí začne teprve ve chvíli, kdy sežene dostatečný kapitál od investorů. Ten bude zapotřebí především pro elektrizovanou verzi.
Ta by se s trochou štěstí mohla na trhu objevit již za rok a půl a postavit na hlavu tradiční stereotypy o elektrických kárách. Tahle by totiž měla naprosto stejné chování jako ty jedoucí na dražší paliva.
Zdá se, že podobných vozů, byť zatím pouze v koncepční fázi, stále přibývá. Jistě, Energya není klasické auto, ovšem motory na elektřinu se zabývá většina velkých automobilek. Jde totiž o jednu z pravděpodobných cest, kudy se vývoj v oblasti alternativního pohonu aut bude ubírat.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 124