Vděčí za to především své zdůrazněné ženskosti, která popřela do té doby platná dogmata, že hrdinou akční hru musí být svalnatý drsňák bez mozku.
Návrat ke slávě
Jenže i Lara se okoukala a do toho navíc přišly nepovedená dobrodružství jako Tomb Raider: Angel of Darkness, které slavnou postavičku srazily na kolena. Zdálo se, že už nikdy nepovstane do někdejší slávy. Jenže ona pomalu, ale jistě zase stoupá.
Underworld je nejnovějším pokračováním, které přivádí Laru Croft do moderního věku. Sice se stále drží tradic série, což znamená řešení mechanických hádanek a spoustu lezení, ručkování či přeskakování. Jenže současní hráči si žádají také hutnou akci – a i něco z ní autoři do hry vtěsnali.
Jako první vás v novince upoutá zvýšený důraz na příběh. Na počátku se ocitnete v hořící vile rodiny Croftů. Je otázkou, kdo ji zapálil, ale už následující scény, kdy na vás střílejí vaši někdejší přátelé, leccos napovídají, i když také kladou nové otázky.
Jejich zodpovězení budete tentokrát absolvovat zpětně, to znamená, že se po začátku přesunete do retrospektivy a posunujete se zhruba v desetihodinovém dobrodružství k již viděným událostem. Postupně ale získáváte nové a nové informace o nejrůznějších tajemných artefaktech i o své rodině, respektive Lařině rodině. Ačkoliv děj není žádnou výspou originálních výstupů, dokáže motivovat k dalšímu hraní, a to je důležité.
Často pod vodou
Navíc vás zavede do tradičně atraktivních úrovní. Podíváte se do Thajska, na Antarktidu, nákladní loď, ale třeba i pod mořskou hladinu. Potápění a plavání je důležitou součástí Underworld a nutno dodat, že pod vodou strávíte hodně času, dokonce celé části jednotlivých misí. Dobrou zprávou je, že jak ovládání, tak navigace pod hladinou fungují a příliš nefrustrují.
To se tak úplně nedá říct o akrobatických pasážích na povrchu, kdy má Lara občas problém zachytávat se nejrůznějších říms či dělat přesně to, co byste po ní chtěli. Ovládání je sice většinou přesné, bohužel se ale na mnoha místech takovým lapsům vedoucím k frustraci nevyhýbá. Jinak je ale lezení po vysokých stěnách a zdolávání překrásných pasáží zábavné.
Hádanky i akce
Vaše mozkové závity potrápí hádanky, které si ve své obtížnosti nezadají s předchozími díly. Na rozdíl od nich tu ale máte berličku, kterou uvítají především méně zkušení hráči. V menu si totiž můžete nechat poradit, a to hned ve dvou fázích. S druhou, polopatickou radou už byste s řešením neměli mít problémy.
Pravděpodobně nejslabší součástí hry zůstává akce, přestože se na ní autoři tentokrát soustředili a do hry jí vložili ve větším množství. Stále jde ale spíše o nezáživné a přímočaré střílení bez možnosti krýt se či dělat jakékoliv jiné pohyby než jen palbu, která je navíc automaticky cílená.
Přes některé výtky jsme ale s výsledkem spokojeni – i kvůli vynikajícímu audiovizuálnímu zpracování, které prezentuje Laru ve vrcholné formě. Pokud se nad výtky přenesete a budete si užívat kladů, prosvištíte hrou, ani nebudete vědět jak a na konci budete rozhodně spokojení.
Výrobce: Crystal Dynamics
Distributor: Cenega
Cena: 999 Kč (PC verze), 1599 Kč (PS 3 a Xbox 360)
Hodnocení: 8/10
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 187