A aby se celá ta mašinérie vůbec zaplatila, pokud možno ještě něco vydělala, musí se krom nejrůznějších umělých postaviček, kartiček, plakátů, peřin a kdoví čeho ještě vytvořit také videohra.
Zabiják Wolverine
Je totiž známo, že divák a hráč k sobě mají blízko, a nemalé peníze za herní projekt jsou tak v suchu.
Že tahle rovnice funguje, dokazuje také X-Men Origins Wolverine, jeden z největších letošních hitů v kinosálech. Od hry sice nikdo žádné zázraky nečekal, ale na druhou stranu se jí chopilo schopné studio Raven Software, a tak je výsledek přinejmenším příjemný.
Zhostíte se nejslavnějšího z X-Menů, tedy Wolverina, jenž má celý příběh de facto pro sebe. Dozvíte se, jak vlastně začínal a jak došlo k jeho roztržce s bratříčkem Sabertoothem. Příběh sice není kdovíjak úžasný, autoři mu ale dali grády, a co je zajímavější – podařilo se jim ho aspoň částečně odlišit od toho filmového.
Obě média se tak šikovně prolínají a teprve, až zhlédnete film a dohrajete hru, budete mít obrázek kompletní. I když je pravdou, že ve hře je toho po dějové stránce o poznání méně.
Hlavně rubání
Zase je tu ale viditelně více akce. Když máte v popředí Wolverina, je jasné, že to nebude žádná poklidná selanka. V této hře každou minutu vykosíte přinejmenším desítku protivníků, kteří se rekrutují z táborů vojáků, mutantů, domorodců a samozřejmě obřích bossů, na něž je třeba vyzrát fikaně.
To řadoví nepřátelé si jdou pro dvě tři rány a poroučejí se do věčných lovišť. Útočných kreací zdánlivě moc není – zpočátku jen kombinujete lehký a tvrdý úder, časem přibude ještě nějaké to další tlačítko pro akci, ale boj je veskrze automatický a sám například reaguje na okolní prostředí. Takže když je vedle vás a nepřítele čirou náhodou bodák (a on tam bude!), můžete se těšit na efektní animaci nabodnutí. Vizuálních kreací boje je vůbec více než jejich faktických provedení hráčem.
Stereotypu se nevyhnete
Na druhou stranu, bitky jsou i tak velmi výživné a dokážou pohltit, obzvlášť když je autoři zdárně zkombinovali s arkádovými pasážemi, kdy je třeba slézat nějaký ten objekt apod. Nechybí ani jednoduché hádanky, obvykle mechanického rázu.
Kapitola sama pro sebe je hlavní hrdina. Ten, kromě řady speciálních schopností, disponuje adamantiovou kostrou, jež mu dovoluje léčbu i z dosti závažných zranění. Ve hře je to přitom znázorněno opravdu dobře. Wolverinova postava je evidentně poškozována kulkami, a to až do dosti drsných stavů. Sami ale uvidíte, jak se zranění automaticky zahlazují.
Stále je to ale jen moc pěkně udělaná bojovka, tudíž je třeba se smířit s tím, že po nějakém čase hraní v kuse nutně přijde stereotyp. Pak stačí hru vypnout a třeba po pár dnech se k ní vrátit – zase se budete bavit více než dobře. Takhle vám titul navíc vydrží docela dlouho. Čistá herní doba se pohybuje kolem deseti hodin.
Výrobce: Raven Software
Distributor: Cenega
Cena: 999 Kč (PC verze), 1599 Kč (PS 3 a Xbox 360)
Hodnocení: 7/10
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 109