Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Brabus Rocket / foto: Shutterstock

Nardo: místo, kde se rodí rekordy

Málokterý okruh se může pochlubit takovým zájmem předních automobilek, které se chtějí zviditelnit ustanovením nového rekordu právě zde. Nardo je měřítkem.

Italská trať Nardo sice nefiguruje na seznamu okruhů, na kterých se jezdí Formule 1, ale to její váhu rozhodně nesnižuje. Více než často se tu testují ty největší klenoty světových automobilek.

Třináct kilometrů dlouhé Nardo je okruhem doslova – právě pro jeho tvar se tu dá skvěle otestovat rychlost. A že se tady jezdí pekelně rychle, dokládají některé z rekordů, které jsme si pro vás připravili.

AC Schnitzer Tension
V Tension snad každý pozná skvělé BMW M6, ze kterého si AC Schnitzer vzal to hlavní, ale mnohé přidal, aby se mohl pochlubit titulem nejrychlejšího BMW všech dob. Snížení podvozku zapříčinilo vynikající přilnavost, aby se do toho těch 557 koní mohlo opřít opravdu naplno.

V roce 2006 se účast Tension na oficiálních rychlostních testech v Nardu vyplatila. Vůz si totiž odvezl jeden z rekordů za dosaženou rychlost 331.75 km/h. Tension se dostal i do limitované výroby, a pokud doma chcete mít oficiálně nejrychlejší BMW, budete muset sáhnout právě po něm.

Brabus Rocket
Rychlá auta nemusí být pouze mrštné, ale malé sporťáky. Brabus na bázi Mercedes Benz CLS 600 postavil model Rocket. Na pohled je jasné, že jde o luxusní limuzínu, jenže ona má i přednost, kterou by od ní málokdo čekal. Nebo byste snad řekli, že tenhle Brabus meďák může jet 362,4 km/h? Ale nebojte – pokud se ho rozhodnete pořídit, takhle rychle vás nepovozí, jelikož bude omezen „pouze“ na 350 km/h.

Brabus pokračuje s trháním rekordů. Před několika dny vyslal na Nardo Brabus Maybach 57 SV12. A byla tu další senzace! Výkon jedné z nejluxusnějších limuzín na světě byl vyšponován na fantastických 730 koní. Rychlost nezůstala pozadu: do historických tabulek byla zanesena hodnota 330,6 km/h.

Kdo bude nejrychlejší?

magazin.cz
Koncem roku se Nardo stane jevištěm boje o titul vůbec nejrychlejšího vozu planety. V německém Dortmundu se dokončuje žihadlo Tuner 9ff GT9, kterému za základ posloužilo Porsche 911 Turbo 997. Díky 910 koním by se mělo podařit pokořit 400 km/h.

Stejný cíl a dokonce i stejný základní vůz mají v konkurenční tunerské firmě H&R, jejíž projekt nese název Mission 400 Plus a který by měl mít koní dokonce 1054.

Uvidíme, jak chystaný souboj dopadne přímo na dráze a zda bude pokořen dosavadní rekordman v podobě Bugatti Veyron a jeho 407 km/h. Jak to vidíte vy?

Co si o tom myslíte vy?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 37