Už při prvních pohledech na oranžovou barvou prostoupené fotky se nám tají dech. Převratný design, skutečně ostře řezané rysy s agresivní čelní maskou, mamutí plasty kolem mohutného motoru, hranatá nádrž, masivní kyvka s anodizovaným povrchem a do nebe vystrčená nabroušená prdelka. Ostrá hrana, kam se podíváš, až bychom se báli na tu mrchu nasednout, abychom se nezranili. A vlastně nejenom pro ty ostré hrany, ale i pro její vlastnosti a monstrozní jádro, který v ní tiká.
Probděné noci
V mattinghofenské továrně pro nás připravili další pořádnej nášleh a fandové silničních motocyklů se mají vskutku na co těšit.
Po dlouhých letech, kdy nás rakouská KTM napínala představováním podobných konceptů na všelijakých výstavách a motosalonech, je to tu a pár lidí už kvůli téhle krásce regulérně probdilo nejednu noc.
Původně bahňáci s oblibou v motocrossu a enduru tíhnoucí k oranžové barvě pomaličku přešli i na silniční stroje a už nějaký ten rok brázdí také kolbiště mistrovství světa ve třídě do 125 a 250 ccm. A nebylo by to KTM, aby zde hráli druhé housle.
Nějaký vývoj proběhl i na motoru pro nejsilnější litrovou kubaturu MotoGP a aby se mohla továrna chlubit jo komplexním portfoliem, přišla i s ostrým roadsterem, vlastně takovou oplastovanou motokárou s homologací na silnice. Tento stroj pojmenovala KTM X-Bow a zase to byla pecka. 240 koní a váha 700 kg mluví za vše.
Konec čekání, začátek slintání
Takže co chybělo? Opravdový silniční ostrý superbike, který by prohnal konkurenci nejen na běžných silnicích, ale i na světových okruzích. Proto je tu KTM RC8, a proto teď začněte hromadně slintat.
Na této krásce najdeme jen ty nejvyvoněnější komponenty a i přiložené promo video naznačuje, že to bude s RC8 hodně divoká jízda.
Pro nový klenot Rakušanů byl zkonstruován zcela nový motor, který disponuje objemem 1148 ccm. Pokud by někdo netušil, tak tahle hodnota má hned dvě příčiny. Tou první je fakt, že pro šampionát World Superbike, kam KTM zcela neskrývaně míří, byly změněny pravidla pro dvouválcové stroje, kterým bude v letošní sezoně povolen objem do 1200 kubických centimetrů. Druhým důvodem je velká konkurence v litrové třídě sériových motocyklů, a tak aby chudáci dvouválce na nabušené čtyřválcové rakety stačili, musejí uposlechnout staré osvědčené pravidlo. Objem prostě fakt ničím nenahradíš.
Oranžová čmouha proti Japoncům
Takže vidlicový dvouválec a co hrnek, to 600 ml. To je slušné. V konečném sčítání 155 koní a 120 Nm, to taky jde. Aby rozjetou oranžovou šmouhu s váhou 188 kg pilot dokázal včas ubrzdit, jsou tu čtyřpístkové radiální monoblokové třmeny Brembo a aby to všechno pěkně sedělo a jezdilo, disponuje „RCosmička“ luxusním, plně nastavitelným odpružením od White Power.
Více nemáme co dodávat, tohle pojede jako kráva a už teď jsme zvědavi, jak prožene kátéemka pérka nové Dukatce a celé té smečce japonských čtyřválcových píšťal.
Video
Co na novou KTM říkáte vy?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 103