Když Audi nedávno odhalovalo koncept oblíbeného SUV Audi Q7 s novým motorem V12 TDI, málokoho napadlo, že se tento kousek uplatní i ve voze pro zcela jinou klientelu a především s naprosto odlišným využitím. Skutečně, diesel jsme v R8 nečekali.
I s dieslem skvělé
Další vývojový stupeň tohoto dvanáctiválce má rozteč válců 90 mm, ovšem tyto nesvírají tradiční úhel 90, nýbrž pouze 60 stupňů. Objem byl stanoven na hodnotu 5934 ccm. Díky délce 684 mm je motor na své parametry velice kompaktní.
Audi R8 si i s novým dieselovým motorem zachová skvělé sportovní charakteristiky, když z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,2 sekundy a překonání magické hranice 300 km/h by pro něj rovněž neměl být větší problém. Točivý moment dosáhne až fantastického 1000 Nm a ani 500 koní není číslo, za které by se tato motorizace nejrychlejšího Audi musela stydět.
Ani v případě dieselu nesmí chybět oblíbené quattro, tedy pohon všech čtyř kol, pro sportovní Audi tak typický. Hnací síly jsou v základu rozděleny 40:60 ve prospěch zadní nápravy, ovšem v závislosti na trakci kol se může měnit.
V nové R8 ale nejde pouze o motor. Vůz prošel i zevrubnou designovou proměnou, která se vyznačuje především rozšířením a tím i zvýrazněním prvků čelní masky. Futuristické prvky se nezapřou, a nebýt jasně vyčnívajících čtyř koutoučů ve značce, možná bychom měli problémy s přiřazením k prémiové německé automobilce.
Co si o naftě v sporťáku myslíte vy?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 361