Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Yamaha SHO / foto: yamaha

Pekelně rychlý vodní skútr

Trh s vodními skútry se momentálně nachází ve válečném stavu. Po letech stagnace se na trůnu střídají nejrychlejší a nejvýkonnější stroje překvapivě často.

Je to jen pár týdnů, co Kawasaki představilo svůj skútr s motorem o objemu 1500 ccm a s 250 koňskými silami, který je schopen dosáhnout rychlosti 60 uzlů, respektive 110 km/h.

Ostatní výrobci zareagovali, přičemž nejpádnější odpověď má v rukávu Yamaha. Její nový WaveRunner model SHO (Super High Output) se může chlubit přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1812 kubických centimetrů. Možná ještě důležitější je fakt, že se japonskému výrobci podařilo o 25 % odlehčit karoserii.

Yamaha dokáže stejně jako Kawasaki uhánět rychlostí okolo 110 km/h, na stovku zrychlí za šest vteřin. Padesátkou uhání za pouhých 1,8 vteřiny. Při rozumné rychlosti právě okolo padesátky jí palivo vystačí na téměř 200 kilometrů.

Má i tempomat
Nová Yamaha je plná inovací. Jako první vodní skútr přináší obdobu tempomatu, kdy stačí nastavit různé stupně rychlosti a pouze mezi nimi přepínat páčkou. Projíždíte-li zrovna přístavem nebo jinými místy, kde se to vlnami příliš nehemží, lze nastavit mód s nízkými otáčkami, ve kterém se skútrem lépe manévruje.

Jízda s WaveRunnerem je zkrátka zážitek nesrovnatelný s tím, jaký vám zprostředkuje pronájem slaboučkého skútru na pláži některého z oblíbených letovisek. Svůj díl na tom má i nebývalé pohodlí s velkou zadní částí sedačky a sto litry úložného prostoru. Lepšímu přehledu o situaci na širých vodách napomáhají také duální zrcátka. A co více – Yamaha SHO umí i couvat!

Zkrátka a dobře, tohle je Ferrari mezi vodními skútry.

Co si o Yamaze SHO myslíte vy?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 25