Honda Hornet je dost oblíbený strojek a jeden z vůbec nejúspěšnějších modelů značky. Tradice Hornetů je hodně dlouhá, ale až loni přišel první šok. Byl jím nový model šestkového Hornetíka, který nabídl pořádně nakrknutý design, celou řadu nových technologií a otázku, jestli se rozhodla jít Honda tím správným směrem. Jeho úspěch naznačil, že se tentokrát japonští inženýři hodně pochlapili, a tak na sebe nenechal dlouho čekat příchod silnějšího bratra.
Konkurence jako desert?
Honda CB1000R se zaprášeným přívlastkem Hornet nahrazuje již vyčichlý model CB900F a může se rovnou zostra zakousnout do konkurence ostrých litrových sportovních nakedů.
Konkurence je velká a tvrdá. Kawasaki Z1000, Yamaha FZ1 či dvouválcová sexy Italka Aprilia Tuono. K tomu ke všemu je tu ještě Suzuki B-King s pověstí zabijáka, o kterém jsme tu mluvili asi před týdnem.
Že nebude litrový Hornet žádné ořezávátko, to dává tušit implantace jádra z loňského supersportu CBR1000RR. Loňský Fároš se pyšní výkonem 172 koní! Pro Horneta se zapracovalo na zvýšení nástupu síly v nižších a středních otáčkách, což je u naháčů mnohem cennější vlastnost než vysoký top. Přesný výkon zatím Honda nezveřejnila, ale dá se očekávat slušná porce kolem 130 vzteklých koní.
Špicovní letmáček
Inspirace loňským revolučním šestkovým Hornetem je víc než viditelná. Kromě vzhledových rysů se nechává litrový Hornet inspirovat i Mono-Backbonovým rámem.
S patřičným výkonem však musí udržet tempo i podvozek. Honda CB1000R proto přichází s jeho plně nastavitelnou verzí a přední efektní upside-down vidlicí o průměru 43 mm. Vzadu budeme obdivovat jednoramennou kyvku s centrální tlumící jednotkou. Letmáček je u Hornetů největší novinkou a za to musíme Hondě hodně děkovat. To se prostě povedlo. Pohled na odkryté kolo se skvělým designem je "špicovní". O efektivní zaflekování se navíc postará moderní brzdová soustava s radiálně uchycenými třmeny.
Čím však musí Hornet oslovit, to je jednoznačně jeho vzhled a charisma. O to se stará v první řadě třídílný světlomet se spodní částí z LED diod. Ty našly své místo i vzadu. Skvělý pohled nabízí také modře podsvícená třídílná přístrojovka.
Nová Honda CB1000R je prostě pecka vymazlená do posledního detailu. Škoda, že vám tu nemůžeme přihodit i cenu, ale na tu je ještě brzo. Těšit se však můžete společně s námi, už brzo se dočkáme.
Co na to říkáte vy?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 72