Honda Hornet je dost oblíbený strojek a jeden z vůbec nejúspěšnějších modelů značky. Tradice Hornetů je hodně dlouhá, ale až loni přišel první šok. Byl jím nový model šestkového Hornetíka, který nabídl pořádně nakrknutý design, celou řadu nových technologií a otázku, jestli se rozhodla jít Honda tím správným směrem. Jeho úspěch naznačil, že se tentokrát japonští inženýři hodně pochlapili, a tak na sebe nenechal dlouho čekat příchod silnějšího bratra.
Konkurence jako desert?
Konkurence je velká a tvrdá. Kawasaki Z1000, Yamaha FZ1 či dvouválcová sexy Italka Aprilia Tuono. K tomu ke všemu je tu ještě Suzuki B-King s pověstí zabijáka, o kterém jsme tu mluvili asi před týdnem.
Že nebude litrový Hornet žádné ořezávátko, to dává tušit implantace jádra z loňského supersportu CBR1000RR. Loňský Fároš se pyšní výkonem 172 koní! Pro Horneta se zapracovalo na zvýšení nástupu síly v nižších a středních otáčkách, což je u naháčů mnohem cennější vlastnost než vysoký top. Přesný výkon zatím Honda nezveřejnila, ale dá se očekávat slušná porce kolem 130 vzteklých koní.
Špicovní letmáček
S patřičným výkonem však musí udržet tempo i podvozek. Honda CB1000R proto přichází s jeho plně nastavitelnou verzí a přední efektní upside-down vidlicí o průměru 43 mm. Vzadu budeme obdivovat jednoramennou kyvku s centrální tlumící jednotkou. Letmáček je u Hornetů největší novinkou a za to musíme Hondě hodně děkovat. To se prostě povedlo. Pohled na odkryté kolo se skvělým designem je "špicovní". O efektivní zaflekování se navíc postará moderní brzdová soustava s radiálně uchycenými třmeny.
Nová Honda CB1000R je prostě pecka vymazlená do posledního detailu. Škoda, že vám tu nemůžeme přihodit i cenu, ale na tu je ještě brzo. Těšit se však můžete společně s námi, už brzo se dočkáme.
Co na to říkáte vy?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 72