Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Česká pošta / foto: email Evy Mizerové/se souhlasem Evy Mizerové

Pošty v několika regionech čelí ostré kritice za doručování zásilek

Není to tak dávno, co došlo k rušení mnoha poboček České pošty. Obhajovalo se to tak, že se snižují náklady na provoz a uživatele služeb pošty to nikterak nepoznamená. Skutečnost je, ale jak se zdá, poněkud jiná.

Pobočky se rušily a ty, co zůstaly, těžce nestíhají

Proti rušení mnoha poboček České pošty se v minulosti strhla vlna nevole pramenící z obavy, že ty, co zůstanou, budou nedostatečné. Že bude horší dostupnost služeb pošty a zaměstnanci poboček, které čistku přežijí, nebudou stíhat. A je to tady. Není to tak dávno, co na jihu Čech docházelo ke zdržení listovních zásilek, složenek a doručování tiskovin o více než o tři týdny. Nyní hlásí problémy s včasným doručováním další regiony.

Doručování zásilek
Doručování zásilek – Zdroj: Shutterstock.com

Výpověď dostalo 1277 pracovníků a ti dnes chybí

V době rušení nepotřebných poboček přišlo o zaměstnání 1277 zaměstnanců. Převážně se jednalo o doručovatelky a pracovníky poboček.  Tam, kde svojí práci nestíhali čtyři doručovatelé, dnes je na vše jenom jeden. Zcela logicky, když splňování časového harmonogramu doručování nebylo vždy dodrženo před snižováním počtu doručovatelů, není teď šance stíhat doručování zásilek už vůbec.

Zároveň s rušením poboček šlo ruku v ruce zdražování služeb České pošty.  Za doporučený dopis s doručením do druhého dne zaplatíte 75 korun. Situace je ovšem taková, že když budete mít štěstí, obdrží adresát dopis za tři dny. Na co je potom příplatek? Když pošlete v rámci naší země pohled první den vaší čtrnáctidenní dovolené, je velmi pravděpodobné, že budete doma z dovolené dřív, než váš pohled dorazí.

Zaměstnanci jsou kritizováni, ale viník je jinde

Mnoho z nás na služby pošty lidově řečeno nadává a vinu házíme na doručovatele a zaměstnance pošty. Je to prosté, nicméně počty doručovatelů nedávají šanci k tomu, aby zásilky byly doručované včas. Hodně poboček zmírňuje problémy s počty zaměstnanců brigádníky, ale to není řešení. Pověřený ředitel České pošty Miroslav Štěpán se domnívá, že v personálních kapacitách problém není, že jde hlavně o zlepšení organizace práce a nutná systémová opatření v doručovatelské síti.

Jak hodlá současné problémy řešit, je otázkou. Přislíbil brzkou nápravu. Doufejme, že katastrofální situaci poboček pošty nebude chtít řešit dalším zdražováním.

 

Zdroj:

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ostuda-ceske-posty-zasilky-chodi-i-dele-nez-tyden-40441179

Pošty v několika regionech čelí ostré kritice za doručování zásilek

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!