Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Energie při sportování / foto: shutterstock

Jak zefektivnit sportovní výkon a spálit víc kalorií

Chcete-li zhubnout a vyrýsovat svoji postavu, měli byste do svého denního plánu zařadit nejen cvičení, ale také konzumaci vhodných potravin ve správnou dobu.

To co jíte před tréninkem je stejně důležité, jako to jak trénujete

Nacpete-li se svíčkovou se šesti před tréninkem, nejenže tím ovlivníte jeho kvalitu, ale nejspíš ani nezhubnete. Celý sportovní výkon totiž bude zaměřen na zápolení s přijatými kaloriemi a na vyrýsování postavy budete moci rovnou zapomenout. Poslední velké jídlo byste měli zkonzumovat nejpozději 2 hodiny před začátkem cvičení a rozhodně by se nemělo jednat o nic těžkého. Vůbec nic nezkazíte sladkým obědem, například palačinky, kuskus či špalda nebo pohanka vás příjemně zasytí, ale zároveň nezatíží vaše tělo a trénink pak bude moci být mnohem efektivnější. Budete-li mít hlad bezprostředně před tréninkem, vsaďte opět na něco malého a sladkého. Například banán, müsli tyčinku či sušené ovoce. Držte se pravidla, že čím více se trénink blíží, tím méně byste měli konzumovat potraviny s vysokým obsahem bílkovin a tuků. Lepší bude upřednostnit stravu bohatou na sacharidy. Úplně poslední pokrm byste měli směřovat do nejvýše půl hodiny před sportovním výkonem.

Běhání a strava

Čemu byste se měli vyhnout, nechcete-li si trénink zkomplikovat?

Především české klasice. Hutné omáčky, knedlíky ani krémové polévky z nikoho ještě svalovce neudělaly. Pozor si ale dejte i na luštěniny a jídla s obsahem cibule a česneku. Vaše tělo nestráví rychle ani velké porce masa a brambor. Plánujete-li účast na závodě, váš jídelníček by tomu měl odpovídat již několik dní předem. Rozhodně vsaďte na sacharidy, a to na ty pomalé i rychlé. Nebojte se, že by si s nimi vaše tělo neporadilo, velice rychle je totiž při sportovním výkonu spálíte. Tuk a vlákninu zařazujte ve stále menším množství. A to tím méně intenzivně, čím více se blíží den D. Energii lze doplnit i v průběhu sportovního výkonu. Vybavte se různými energetickými tyčinkami, pastami a nápoji, které vám pomohou rychle dohnat deficit a nabudí vás na zbytek sportovní aktivity.

Jak zefektivnit sportovní výkon a spálit víc kalorií

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!