Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
seo, aneb <b>optimalizace</b> webu pro vyhled / foto: shutterstock

Topranker.cz – recenze spokojeného klienta a co k ní vedlo. Seznamte se s případovou studii

Uvažujete o SEO službách společnosti Topranker.cz? Recenze klientů jsou jistě jedním faktorů, jimiž se můžete řídit. Co kdybychom vám ale představili i celý proces naší práce, který klientské recenzi předchází? Následující případovou studii SEO jsme připravili právě proto...

Pro Topranker.cz recenzent vytyčil nesnadný úkol

Pouhé tři měsíce základní SEO správy při minimálním rozpočtu si u nás objednala majitelka únikových her v Ostravě pro svůj web exitdoor.cz. Drastické zvýšení návštěvnosti za takových podmínek obvykle nelze čekat, což jsme předeslali předem.

Rozhodli jsme se soustředit především na základní úpravy webu. Tato SEO studie budiž důkazem, že i s málem lze udělat hodně – konečné výsledky práce překvapily i nás samotné. Ale nepředbíhejme.

Jak vypadal web na začátku?

  • Web byl půl roku starý.
  • Měsíčně zaznamenal pouze 87 unikátních návštěv.
  • Kvůli chybějícím Rich Snippets se web potenciálně ochuzoval o další prokliky z výsledků vyhledávání.
  • Nadpisy stránek a meta tagy nebyly optimalizovány s přihlédnutím ke klíčovým slovům.
  • Vnitřní odkazování na webu prakticky chybělo.
  • Web měl pouze jednu vstupní stránku.
  • Chyběl SSL certifikát.
  • Odkazový profil byl velice slabý a tvořily jej především spamové odkazy.
  • Na mnoha stránkách chyběly texty.
  • Chybějící možnost platby kartou či nákupu dárkových voucherů web zcela zbytečně připravovala o potenciální zisky.
  • Kvůli špatnému nastavení ukládání do mezipaměti vyhledávače a také kvůli neoptimalizovaným obrázkům se web pomalu načítal a zvyšovala se tak míra jeho opouštění.
  • Více o výhodách rychlého načítání stránek se dočtete například zde.
  • Chyběl zde také systém měření konverzí, který by indikoval, kolik získání jednoho zákazníka vlastně stojí peněz.
  • Indexovány byly také technické a další nadbytečné stránky.

Co jsme na webu napravili?

Ještě před zahájením samotných úprav jsme naši práci rozčlenili do etap. V první řadě jsme se samozřejmě soustředili na úkoly, které mohly přinést co největší výsledky v co nejkratším časovém úseku.

  • Provedli jsme analýzu klíčových slov a podle ní optimalizovali stávající stránky.
  • Zároveň jsme vytvořili i stránky nové.
  • Zrychlili jsme načítání webu optimalizací obrázků a nastavením ukládání do mezipaměti vyhledávače.
  • Vylepšili jsme meta tagy i nadpisy stránek.
  • Vylepšili jsme vnitřní odkazování a navrhli jej tak, aby zvyšovalo pozice těch nejdůležitějších stránek webu.
  • Klientovi jsme založili a vyplnili profil na Google My Business a zdůraznili nutnost motivace zákazníků k zanechání zpětné vazby na Google Maps.
  • Přidáním Rich Snippets jsme zvýšili potenciál prokliků z výsledků vyhledávání.
  • Zrušili jsme indexaci technických a nepotřebných stránek.
  • Na webu jsme vytvořili blog a napsali do něj řadu článků o únikových hrách, abychom přilákali ty, kteří do vyhledávače zadávají informační dotazy.

Naše práce pokračovala linkbuildingem.

  • Při zkoumání konkurenčních odkazových profilů jsme identifikovali zajímavé weby k umisťování odkazů.
  • Na řadu z nich se nám posléze podařilo odkaz umístit.
  • Vypracovali jsme seznam online katalogů vhodných pro umístění odkazů.
  • Navrhli jsme rovněž plán pro psaní relevantních příspěvků s odkazy na tematická fóra a weby. Touto cestou lze jednak získat další potenciální zákazníky, jednak jím lze takzvaně "naředit" odkazový profil, aby působil přirozeněji.
  • Opravili či přesměrovali jsme řadu nefunkčních odkazů.
  • Pustili jsme se i do psaní tematických PR článků s vloženými odkazy na web klienta.

 

Níže můžete vidět postupný vývoj organické návštěvnosti webu i klíčových slov. (data z Ahrefs)

Porovnání

Konečný výsledek

Během jednoho roku narostla návštěvnost webu o 939 %. Ke konci října 2018 navštívilo za uplynulý měsíc web celkem 904 návštěvníků. Stránky se zároveň začaly suverénně umisťovat v první pětce pro téměř každý z relevantních lokálních dotazů.

Toho všeho jsme přitom dosáhli díky pouhým třem měsícům SEO. Optimalizace takto vynikající výsledek přinesla především díky setrvačnému efektu i skutečnosti, že v daném oboru není v Ostravě příliš velká konkurence.

Níže vývoj návštěvnosti i její zdroje (z 80% to jsou vyhledávače).

Vývoj SEO
Graf SEO

Snad vás tyto řádky o smyslu byť i drobné investice do online marketingu přesvědčily! Obzvlášť v současné době se ukazuje, o jak důležité odvětví jde.

Závěrem SEO případové studie pak dodáváme i recenzi klienta.

Kateřina Tarková

Exit Door s.r.o. - Únikové hry

Pátráte po nejziskovějších metodách propagace vaší společnosti?

Pak jste na správném místě!

Investovali jsme do zlepšení organických pozic a také optimalizace placených inzerátů a z našeho pohledu dosáhl Topranker těch nejlepších možných výsledků.

A to navíc za velmi rozumné peníze a na výsledky jsme nemuseli čekat dlouho. Je to ten typ spolupráce, kdy jste si naprosto jistí, že se vám investované prostředky vrátí v maximální možné míře.

Děkujeme a těšíme se na další budoucí spolupráci!

K tomuto článku není otevřena diskuze