Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
uvod foto / foto: www.2din.cz

Jaký materiál lze použít pro odhlučnění vozu?

Akustický komfort většinou nepatří mezi hlavní parametry, podle kterých se zájemci o koupi vozu rozhodují.

Pravdou ovšem je, že tovární vozy si v tomto ohledu nevedou vždy skvěle a není proto překvapením, že po nějaké době často přichází zájem o kvalitní odhlučnění auta. Změny, které vám úpravy přinesou si zamilujete. Zásadní snížení hladiny hluku a vibrací posune zážitek z jízdy na novou úroveň, má navíc i pozitivní vliv na soustředění i zdraví řidiče a dalších pasažérů, což je zvláště důležité v případě dětí. Mezi další pozitiva patří i ničím nerušená konverzace, ať již se spolucestujícími nebo prostřednictvím Handsfree. V neposlední řadě vám potom odhlučnění Vašeho vozu přinese výrazně vyšší zážitek z poslechu vašeho audio systému.

Jak na hluk motoru?

Nové technologie a postupy umožňují výrobcům vozů snižovat jejich hmotnost (a tím i spotřebu) prostřednictvím použití nových materiálů. I pro výrobu karosérií jsou proto využívány tenkostěnné výrobky. Kapota, která má velký povrch, i proto propouští hluk slyšitelný v interiéru. Stejně tak se přes konstrukční materiály snadno přenáší i vibrace. Pro odizolování interiéru vozu od hluku motoru je potom vhodné odhlučnit i mezimotorový prostor.

Při izolování kapoty je ideální kombinovat antivibrační materiál s hlukovou izolací. O vibrace se postará vrstva materiálu StP AntiCor G o tloušťce 2.4 mm, který se aplikuje na odmaštěnou stěnu kapoty. Na něj je poté přidána vrstva odhlučňovacího materiálu pod názvem Stp AK15 o tloušťce 15 mm. Ten kromě akustické izolace napomáhá i udržování optimální teploty motoru.

Podobný postup lze využít i pro mezimotorový prostor mezi plastovým krytem mezi sklem a kapotou. Jako antivibrační materiál volíme v tomto případě StP Black Gold (tloušťka 2.3 mm) a jako izolaci hlukovou potom neoprene, který je voděodolný.

Co s hlukem od silnice?

Nepříjemný hluk a vibrace přenášené od silnice, resp. od kol, je možné vyřešit odhlučněním podběhů. Plastové podběhy odhlučníme pomocí kombinace StP Black Silver o tloušťce 2 mm a neoprénu. Kovové části podběhů karosérie odizolujeme silnějším (4.2 mm) materiálem StP Bomb Aero na bázi bitumelu a hliníkové fólie, který je odolný jak proti vodě, tak proti olejům a má výborné protikorozní vlastnosti.

Dostaňte maximum ze svých reproduktorů

Ať již máte vůz se třemi či pěti dveřmi, přes tuto velkou plochu proniká nepřetržitě hluk z okolí. Jedoucí auta i hlukové pozadí (především pak ve městech) mohou vytvářet velmi nepříjemnou kulisu pro vaši jízdu. Odhlučnění dveří tak zlepší komfort jízdy, navíc ale také významně vylepší akustické vlastnosti reproduktorů vašeho automobilového audio systému.

Před vlastní aplikací izolačních materiálů je vždy potřeba demontovat tapecírunk a v některých případech též stahovačku. Jako první aplikujeme dvojkombinaci StP Black Gold a StP Accent 10, kterou naneseme na vyčištěnou a odmaštěnou plochu dveří. Vrstvu materiálu StP Black Silver nalepíme přímo na tapecírunk. Stejný materiál použijeme také pro plastové části abychom tak zamezili jejich případným vibracím. Před opětovným navrácení čalounění na místo ještě vložíme vrstvu protihlukového materiálu StP Biplast.

Je na čase reproduktory vyzkoušet! Zvuk je nyní kvalitnější, čistší a dynamičtější. Rozmyslete si proto proces odhlučnění vozu, nebudete litovat!

 

 

 

 

K tomuto článku není otevřena diskuze