V minulosti se zařízení u dieselových automobilů vůbec nepoužívalo, ovšem se zvyšujícím se počtem vozidel na silnicích a se zhoršujícím se životním prostředím byla nutnost nečistoty eliminovat.
Úkolem filtru pevných částic, který můžete znát také pod zkratkou DPF, je zachytávat veškeré saze ze spalovacího procesu. Postupně je potom přeměňuje na popel, nicméně po nějaké době se začne zanášet, zejména v případě, že jezdíte hlavně ve městech. Pro dieselové motory není dobrý městský provoz, neboť jsou určeny na delší vzdálenosti a vyšší rychlosti. Při nižších rychlostech se totiž filtr pevných částic více zanáší, a potom je nezbytné zajistit jeho vyčištění, případně výměnu.
Čištění filtru pevných částic provádějte pravidelně
Jakmile se filtr pevných částic poškodí, je nezbytné ho okamžitě vyměnit, avšak cena za výměnu se šplhá do výše několika desítek tisíc korun. Částka záleží na konkrétním typu a značce vozidla. Předcházet nenávratnému poškození můžete tím, že budete provádět pravidelně čištění filtru pevných částic a budete dodržovat několik základních zásad. Jestliže chcete vyřešit problém po svém a DPF filtr odstraníte, vystavujete se riziku vysoké pokuty.
O jakých zásadách je tedy řeč?
V první řadě musíme podotknout, že čištěné DPF je zárukou dlouhé životnosti, ale ještě je dobré řídit se několika pravidly. Doporučujeme tankovat pouze kvalitní naftu na ověřených čerpacích stanicích a používat aditiva při každém tankování. V okamžiku, kdy se na počítadle kilometrů objeví více než 150 tisíc kilometrů, automechanici podotýkají, že je dobré aplikovat speciální dieselový roztok na čištění filtru. Čisté auto nejenže prospívá ovzduší, ale také vám poslouží dlouhá léta.
K tomuto článku není otevřena diskuze