Ku příležitosti oslav svého pětaosmdesátého výročí totiž představila vizi, jak se bude létat za příštích 85 let. Tedy v roce 2093.
Inženýři Finnairu dali hlavy dohromady a vytvořili projekty, o jakých většina lidí pravděpodobně ani nepřemýšlela. V jejich vizi se samozřejmě bude létat maximálně komfortně, letouny budou mít velké zábavní sektory a stroje budou navíc ekologicky nezávadné a plně recyklovatelné.
Finnair A600-850 M
S kapacitou 600-850 lidí a nadzvukovou rychlostí je letoun s velmi protáhlým trupem jako dělaný na dlouhé cesty, při kterých navíc vypustí do ovzduší rovnou nulu emisí. Pod kabinou se nachází wellness zóna a řada zábavního vyžití. Sedačky se přizpůsobí výšce i váze pasažéru a okénka budou vybavena zoomem, abyste si na cestě mohli v detailu prohlížet okolí.
Finnair A600-850
Letadlo se stejnou kapacitou, ovšem určené na kratší cesty, takže nenabídne tolik zábavy. O komfort se ale bát nemusíte. Opět nevylučuje žádné emise. Ostatně, velkou část energie nutné k pohonu absorbuje ze slunečních paprsků díky solárním panelům instalovaným na vnějším povrchu letadla.
Finnair A1700-2400 Cruiser
Tak tenhle kousek vypadá skutečně futuristicky. Dokáže dokonce vertikálně vzlétnout a přistát na vodě. Krom jiného nabízí hologramové divadlo, restaurace, bary, konferenční síně, posilovnu či pohotovost.
Letadlo pro každého
Tady jde o kombinaci malého letadla a vrtulníku. Tento stroj má zřejmě nejblíže realizaci. Finnair počítá s jeho uvedením již v roce 2020. Pětaosmdesát procent povrchu má být přitom pokryto solárními panely.
Dopravní servis do vesmírného hotelu
Finnair už počítá s vesmírným turismem jako velmi výnosným byznysem. A současný vývoj tomu nasvědčuje. Je však třeba připravit takové plavidlo, které by lidi do hotelu zavezlo. Nějakou chvíli to totiž bude trvat. V hotelu by mělo být více jak 450 lůžek a všechno, co si člověk dokáže představit, včetně skleníku na procházky.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 378