Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: shutterstock

na Nový Zéland jen s Twitterem

Statečný dobrodruh a cestovatel odjel z Velké Británie na Nový Zéland, aniž by si koupil jediný lístek na jakýkoliv dopravní prostředek.

Zázraky se dějí
Jeho cesta čítala téměř 18 000 kilometrů. Paul Smith se na ní odhodlal odkázat pouze na dobrou vůli lidí využívajících populární sociální sítě Twitter. Ta slouží k zapisování svých postřehů a k vzájemné komunikaci.

Paul si dal třicet dnů na dokončení své poutě, přičemž nesměl vydat jediný drobák na zaplacení cesty. Tu mu hradili právě dobré duše z Twitteru.

Jeho projekt stál na tom, že vřelost lidí je univerzální a že sociální sítě rozhodně nekončí svým vlivem na internetu, ale silně se prolínají do skutečného světa.

Jak vidno, projekt se vydařil a vybralo se dost nejen na samotnou cestu, ale dokonce i na charitu. Momentálně tato částka činí asi 150 000 Kč.

Solidarita sociálních sítí
Paul Smith měl na své cestě několik pravidel. Na jednom místě se nesměl zdržet déle než dva dny. A zakázal si plánovat více jak tři dny dopředu. Bylo to tedy dost spontánní.

Cílem bylo dojet co nejdále za třicet dní. Jakousi vysněnou metou byl právě Nový Zéland. A skutečně se ho podařilo dosáhnout!

Zjevně tedy solidarita lidí stále funguje, a to obzvlášť na sociálních sítích. Jejich kritici sice tvrdí, že lidi odlučují, ale ve skutečnosti tomu bude spíše právě naopak. Jejich vztahy dostávají v tomto prostředí zcela nový rozměr. A to i když skutečným světem cloume hospodářská krize.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 50