Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Kill Bill / foto: Shutterstock

Nejlepší bojové scény ve filmu

Bojové scény jsou populární od samých počátků kinematografie a dnes na nich velká část filmů doslova stojí. Většinou jde o naprosté nesmysly, kdy jedinec či skupinka hrdinů kosí desítky a stovky nepřátel jako na běžícím pásu.

Je přitom použita skvělá choreografie, nejrůznější vtípky či jen originální postup likvidace. Nad neuvěřitelností není třeba si lámat hlavu, důležité je ono ohromení.

A jaké bojové scény patří vůbec k těm nejlepším?

The Matrix Reloaded
Nejen zarytí fanoušci trilogie Matrix bratrů Wachovských si jistě vzpomenou na památnou scénu z Reloaded, kdy se z agenta Smithe (Hugo Weaving) stal virus se schopností klonovat sebe sama. Opuštěný a deštěm skrápěný dvůr je brzy naplněn aspoň stovkou stejných Smithů, proti nimž Keanu Reaves v roli hackera Nea používá své bleskurychlé údery.

Přestože režiséři použili CGI technologii, dali si záležet, aby celá sekvence byla co možná nejrealističtější. A to se jim povedlo, přestože všechny ty rány a kopy by normální člověk nikdy nevykouzlil, v podání Reloaded vypadají naprosto uvěřitelně.

Kill Bill Vol. 1
Kdo viděl Kill Bill, jistě tuší, jakou scénu máme na mysli. Nevěsta se vydává do Japonska pomstít smrt svého manžela a nenarozeného dítěte, tentokrát na O-Ren Ishii, která je šéfkou místní mafie a není divu, že má celou řadu posluhovačů. V jednom z typických japonských domů se pak spustí děsivé, ale svým způsobem i komické krvavé divadlo.

Málokterý úd či hlava je ušetřena oddělení od těla. V tom všem vyvádí Uma Thurman neuvěřitelné akrobatické kousky a seká kolem sebe katanou. Práce s krví tu je dovedena ad absurdum a místy její hojnost (například proud stříkající z krku) nese komiksové rysy.

Pán Prstenů: Dvě Věže
Na úchvatnou bitvu o Helmův žleb se jen tak nezapomíná. Pokud bychom sledovali především kritérium epičnosti, šlo by o jasného kandidáta na vítězství. Ponuré prostředí sychravé noci, kdy se na hradbách pevnosti seskupí všechny možné síly k poslední zoufalé obraně, která nemá velkou šanci na úspěch, dodává parádní atmosféru, jako vystřiženou z knihy.

Ve chvíli, kdy se začnou valit Orkové a další nestvůry, mrazí diváka v zádech. Jejich zástupy se i přes zdatnou obranu neteční. Na rozdíl od posádky pevnosti jakoby Sarumanovi přisluhovači měli k dispozici nekonečně mnoho bojovníků. Efekty jsou fantastické, všude se něco bortí, kámen nezůstává na kameni, a ze vzdálených záběrů zabíhá kamera k živelným soubojům jednotlivců či menších skupinek.

Apokalypsa
V Apokalypse slavný režisér Francis Ford Coppola jako první ve větší míře proboural tabu války ve Vietnamu způsobené americkým traumatem z prohry. Film vznikal s na tehdejší dobu ohromujícím rozpočtem a přípravy se protáhly na několik dlouhých let. Mohlo to skončit bankrotem, nakonec byl výsledkem snímek s hned několika památnými scénami.

Například tou, kdy plukovník Bill Kilgore vysílá své vrtulníky ke zničení pobřežní vesnice. Působí to téměř dokumentárně, ovšem s pořádnou dávkou akce a skvělým hudebním doprovodem. Na závěr si hoši mohou užít zaslouženého surfingu a Kilgore vypouští památnou hlášku o „vůni napalmu po ránu“.

Zachraňte vojína Ryana
Spielbergův válečný opus mohou mnozí považovat za klasický popcornový doják, čemuž nahrává obsazení Toma Hankse a jeho melody boys, na druhou stranu je to také strhující válečná podívaná s několika scénami, na které se dá těžko zapomenout. Tou zřejmě nejvýznamnější je čtyřiadvacet minut trvající vylodění a dobývání proslulé pláže Omaha Beach v Normandii.

Jen na tuto scénu bylo vydáno jedenáct miliónů dolarů, aby mohla být použita skutečně autentická válečná technika. Nejde přitom jen o samotný boj na pláži, ale i napjaté okamžiky před vyloděním či řada záběrů podvodních kamer. O velmi explicitních chvílích, ve kterých se krevní náhražkou nešetřilo, ani nemluvě. Kdo neviděl, neuvěří.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 299